English | جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان: ماهی تیلاپیا به سبد تولید آبزیان استان سمنان اضافه می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

ماهی تیلاپیا به سبد تولید آبزیان استان سمنان اضافه می‌شود/نخستین مرکز تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به سیاست‌های این سازمان در راستای تولید آبزیان گفت: ماهی تیلاپیا به سبد تولید آبزیان استان سمنان اضافه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میر عماد در شورای فنی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: در این راستا نخستین مرکز تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود.

وی اضافه کرد: سمنان یکی از چهار استانی است که توانسته مجوز پرورش ماهی تیلاپیا را از سازمان حفاظت محیط زیست اخذ کند.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز در این نشست عنوان کرد: تنوع اقلیمی استان سمنان سبب شده است تا پرورش گونه‌های مختلف آبزیان شامل ماهیان گرمابی و سردابی در این استان انجام شود.

مسعود مهدوی اضافه کرد: با توجه به کمبود آب و لزوم مصرف بهینه و بهره‌برداری اصولی از منابع آبی موجود در استان سمنان، موضوع بهره‌وری از آب در پرورش آبزیان مورد توجه مدیریت امور شیلات استان سمنان قرار گرفته است.

وی افزود: در این راستا با توجه به ویژگی‌هایی که در تولید ماهی تیلاپیا وجود دارد؛ پرورش ماهی تیلاپیا در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان قرار گرفته است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه امکان پرورش در آب‌های لب شور، دوره پرورش کوتاه، رشد سریع، تراکم پذیری بالا و مقاومت در برابر بیماری‌ها از جمله ویژگی‌های مثبت پرورش ماهی تیلاپیا است اضافه کرد: بر این اساس استان سمنان در زمره یکی از چهار استان دارای مجوز پرورش این گونه ماهی قرار گرفته است.

به گفته مهدوی کارگروه توسعه پرورش ماهی تیلاپیا در کشور مجوز تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا را از سازمان حفاظت محیط زیست کشور به استان سمنان و سه استان قم یزد و خراسان جنوبی اخذ کرده است.

وی بیان کرد: بر این اساس با توجه به آغاز پرورش ماهی تیلاپیا در کشور موافقت‌های لازم برای راه‌اندازی نخستین مرکز تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا در استان سمنان با ظرفیت ۲ میلیون قطعه در سال اخذ شد.

طراحی سایت توسط فراکارانت