English | جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان: نرخ سود تسهیلات احداث گلخانه در استان سمنان کاهش می یابد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از کاهش نرخ سود تسهیلات گلخانه ای در این استان خبر داد و گفت: بر اساس یکی از مصوبات جلسه ستاد توسعه گلخانه های استان سمنان با اتخاذ تدابیر ویژه نرخ سود تسهیلات توسعه گلخانه های استان سمنان کاهش می یابد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان سید حسن میرعماد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به مشکلات کمبود منابع آبی در استان سمنان توسعه کشت گلخانه ای در این استان یکی از ضروریات انکارناپذیر در بخش کشاورزی استان سمنان است.

وی افزود: بر این اساس یکی از برنامه های جهاد کشاورزی استان سمنان در راستای تحقق اهداف سند الگوی کشت این استان توسعه کشت های گلخانه ای است که در این زمینه خوشبختانه تاکنون قدم های بسیار خوبی برداشته شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به افزایش بیش از ۳۰ هکتار گلخانه به مساحت گلخانه های استان سمنان خاطرنشان کرد: این در حالی است که تا ابتدای امسال مجموع مساحت گلخانه های استان سمنان ۱۳۳ هکتار بوده است. بنابراین در ۶ ماه اخیر گام‌های خوبی در زمینه توسعه گلخانه ها در استان سمنان برداشته شده است و امیدواریم این روند ادامه یابد.

میرعماد با اشاره به برگزاری مستمر جلسات ستاد توسعه گلخانه های استان سمنان به ریاست معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری این استان به جلسه اخیر این ستاد اشاره و خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد با همکاری سازمان برنامه و بودجه استان سمنان، نرخ سود تسهیلات بانکی برای توسعه کشت گلخانه ای در این استان کاهش یابد.

وی افزود: بر این اساس در جلسه ستاد  توسعه گلخانه های استان سمنان مقرر شد سازمان برنامه و بودجه استان سمنان برای حمایت از توسعه کشت گلخانه ای اعتباری ویژه در قالب کمک‌های فنی و اعتباری به این مهم اختصاص دهد.

وی اضافه کرد: با اختصاص این اعتبار و هم‌نامه‌ای که سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بانک های این استان منعقد خواهد کرد امیدواریم بتوانیم بخشی از سود تسهیلات بانکی برای توسعه گلخانه های استان سمنان را از این محل پرداخت کنیم تا میزان سود تسهیلات برای توسعه گلخانه ای استان سمنان کاهش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با تأکید بر اینکه هیچ محدودیتی از نظر منابع اعتباری و تسهیلات بانکی برای توسعه گلخانه ها در استان سمنان وجود ندارد تصریح کرد: متقاضیان احداث گلخانه در استان سمنان به هر میزان مورد نیاز به صورت نامحدود تسهیلات بانکی از محل صندوق توسعه ملی دریافت می کنند و بر این اساس این تسهیلات در اختیار متقاضیان دارای طرح توجیهی قابل دفاع و قوی برای توسعه کشت گلخانه ای قرار می گیرد.

وی تأمین انرژی را یکی دیگر از موارد مهم و مورد نیاز برای توسعه کشت گلخانه ای در استان سمنان برشمرد و از اتخاذ تصمیمات ستاد توسعه گلخانه های استان سمنان برای تامین انرژی توسعه گلخانه های این استان خبر داد.

طراحی سایت توسط فراکارانت