English | چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان: کالاهای اساسی استراتژیک در استان ذخیره‌سازی شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

کالاهای اساسی استراتژیک در استان ذخیره‌سازی شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه کالاهای اساسی استراتژیک در استان به‌اندازه کافی در استان ذخیره‌سازی شده است افزود: مردم در این زمینه هیچ نگرانی نداشته باشند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میرعماد پیش از ظهر امروز در کارگروه تنظیم بازار که در محل سالن جلسات این سازمان برگزار شد اظهار داشت: خوشبختانه در استان ازنظر کالاهای استراتژیک مانند گوشت، برنج، گندم، ذرت و غیره ذخایر خوبی وجود دارد.

وی از ذخیره‌سازی ۶۱ هزار تن گندم در استان خبر داد و گفت: این میزان گندم نیاز ۱۱  ماه استان را برطرف می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان میزان گوشت قرمز منجمد ذخیره‌شده در استان را یک هزار و ۲۳۵ تن عنوان کرد و گفت: حدود ۱۰۰ تن سویا و همچنین ۲۶۵ تن ذرت نیز در استان ذخیره‌سازی شده است.

میرعماد میزان ذخیره برنج استان را نیز ۶ هزار و ۷۰۰ تن عنوان کرد و اضافه کرد: هماهنگی لازم انجام‌شده تا بخشی از برنج ذخیره‌شده در شب عید به‌منظور تنظیم بازار در اختیار بازار استان قرار گیرد.

وی تأمین و ذخیره‌سازی میوه شب عید در استان نیز خبر داد و گفت: ۷۰۰ تن پرتقال و ۲۵۰ تن سیب خریداری و ذخیره‌شده است و مردم استان نگران میوه شب عید خود نباشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه ذخیره‌سازی میوه شب عید بر اساس نیاز استان و بر اساس تجارب سال‌های گذشته و متوسط مصرف استان انجام‌شده است افزود: در صورت نیاز این ذخایر افزایش می‌یابد و نگرانی از بابت تهیه و تأمین آن وجود ندارد.

طراحی سایت توسط فراکارانت