English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان: یک پروژه آبیاری تحت‌فشار ۹٫۶ میلیارد ریالی در میامی به بهره‌برداری رسید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: همزمان با هفته دولت یک پروژه آبیاری تحت‌فشار در میامی به بهره‌برداری رسید.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میرعماد در آئین افتتاح این پروژه کشاورزی اظهار داشت: میزان اعتبار صرف شده برای این پروژه ۹ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال بوده است.
وی با بیان اینکه میزان اعتبار هزینه شده از دو محل منابع دولتی و آورده شخصی بهره‌برداران تأمین‌شده است اضافه کرد: بالغ‌بر ۷ میلیارد ریال از این اعتبار از محل منابع دولتی و مابقی نیز از محل آورده شخصی بهره برداران تأمین‌شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: این پروژه آبیاری تحت‌فشار در ۱۰۰ هکتار از اراضی شهرستان میامی اجرایی شده است.
میرعماد با اشاره به برخی از اهداف اجرای این طرح افزود: در راستای بهینه‌سازی مصرف آب و تحقق سیاست‌های دولت با مشارکت بخش خصوصی و دولتی پروژه‌های سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار در سطح استان اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه اجرای سیستم‌های نوین آبیاری سبب افزایش میزان راندمان آبیاری در سطح مزارع می‌شود تصریح کرد: در صورت تجهیز مزارع به سیستم‌های آبیاری نوین راندمان آبیاری در بارانی ۷۵ درصد و در آبیاری قطره‌ای تا ۹۵ درصد ارتقاء می‌یابد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به دیگر مزایای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری اشاره کرد و افزود: با اجرای این سیستم‌ها آب متناسب با نیاز در اختیار گیاه قرار می‌گیرد و در هزینه‌های کاشت داشت و برداشت صرفه‌جویی می‌شود.
میرعماد خاطرنشان کرد: لذا با کوتاه کردن دوره‌های آبیاری راندمان تولید در واحد سطح به ۲ برابر افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به حمایت‌های دولت برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری گفت: برای هر هکتار آبیاری قطره‌ای ۷ میلیون تومان و برای هر هکتار آبیاری بارانی ۶ میلیون تومان یارانه دولتی در سال گذشته منظور شد و مابقی نیز از سوی متقاضی بابت خودیاری هزینه شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان همزمان با هفته دولت پروژه آبیاری تحت‌فشار در میامی مورد بهره برداری قرار گرفت. این پروژه با نظارت جهاد کشاورزی استان سمنان و شهرستان میامی اجرایی شده است.

 

طراحی سایت توسط فراکارانت