English | چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان: ۵۰۰۰ هکتار سیستم نوین آبیاری در استان سمنان اجرا شد/ اجرای سیستم‌های نوین آبیاری سبب ذخیره‌سازی ۱۵ میلیون مترمکعب آب شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای ۵۰۰۰ هکتار سیستم نوین آبیاری در استان سمنان در سال گذشته خبر داد و گفت: اجرای این سیستم‌های نوین آبیاری سبب ذخیره‌سازی ۱۵ میلیون مترمکعب آب شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان سید حسن میرعماد در نشست خبری هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در استان است و دولت نیز از این مهم حمایت می‌کند.

وی با اشاره به کمبود منابع آبی در استان سمنان اظهار داشت: استان سمنان استان کم آب و خشکی بوده و ضرورت دارد از منابع آبی موجود مصرف بهینه انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه بیشترین هدر رفت آب در بخش کشاورزی است افزود: اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در کاهش هدر رفت آب کمک شایانی می‌کند.

میرعماد افزود: بیش از ۶۰ درصد انتقال آب در مزارع استان سمنان به‌صورت سنتی بوده و از طریق کانال‌های روباز انجام می‌شود که این امر نیز سبب هدر رفت آب و تبخیر این مایه حیات می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌گذاری‌ها و اولویت‌های این سازمان این است که با حمایت دولت آب را با لوله و کانال‌های بتنی به سر مزرعه انتقال دهد تا از هدر رفت آب در کانال‌های روباز جلوگیری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به احداث استخرهای ذخیره آب در این استان نیز گفت: سال گذشته ۱۵۰هزار مترمکعب استخر ذخیره آب در استان سمنان احداث شد.

میرعماد خاطرنشان کرد: افزایش راندمان آبیاری، صرفه‌جویی در مصرف آب و همچنین مدیریت صحیح آب در بخش کشاورزی از مهم‌ترین اهداف احداث استخرهای ذخیره آب در این استان است.

 

طراحی سایت توسط فراکارانت