English | چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان : فرهنگ سازی مقوله زکات در اشاعه این فریضه الهی بسیار مهم است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان :

فرهنگ سازی مقوله زکات در اشاعه این فریضه الهی بسیار مهم است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در جلسه ای که با حضور مدیر کل کمیته امداد استان صورت گرفت به اهمیت فرهنگ سازی در مقوله زکات تاکید کردند .

میرعماد گفت : امروز با توجه به پدیده های اجتماعی پیش رو و مشکلات زیادی از قبیل    فقر، بیکاری ، فاصله طبقاتی که در بین اقشار مختلف جامعه شاهد هستیم پرداخت زکات باید به عنوان یک دغدغه در بین مردم به شمار آید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه اظهار داشت : آیات و روایات متعددی در خصوص این فریضه مهم الهی در دین مبین اسلام وجود دارد که با بهره گیری از آن میتوان بخش اعظمی از مشکلات جامعه را مرتفع ساخت.

وی با اشاره به اینکه ایجاد مراکز نیکوکاری می تواند به عنوان یک پدیده بسیار خوب راهگشا شود افزودند : ایجاد این مراکز فرصت بسیار مناسبی برای گسترش فرهنگ زکات در بین مردم است.

میرعماد با بیان اینکه استان در پرداخت زکات ۶ ماهه اول سال جاری موفقیت قابل ملاحظه ای را داشته است افزودند: برآورده شدن ۹۰% تعهد پرداخت زکات در ۶ ماه اول سال از سوی مردم و بخصوص قشر کشاورز و دامدار موفقیت چشمگیری است که ریشه در اعتقادات و باورهای مردم با وجود مشکلات فراوان اقتصادی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه ضمن تاکید بر استمرار این حرکت تصریح کرد : در سال آینده این کار با جدیت بیشتری پیش خواهد رفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان در پایان این جلسه بر لزوم ساماندهی کارشناسان پهنه ، آموزش کارشناسان و ارائه گواهینامه آموزشی و تقدیر از کارشناسان فعال در حوزه ترویج و اشاعه فرهنگ زکات در بین بهره برداران بخش کشاورزی، تاکید شد.

طراحی سایت توسط فراکارانت