English | جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

زمينه صادرات ماهي تيلاپيا در استان سمنان فراهم مي شود.

استاندار سمنان با اشاره به برنامه‌های توسعه این استان در بخش کشاورزی و دامداری گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده زمینه صادرات ماهی تیلاپیا در استان سمنان فراهم می‌شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سمنان، علیرضا آشناگر در دیدار با رئیس سازمان شیلات ایران اظهار داشت: احداث و راه‌اندازی مراکز پرورش و تکثیر ماهی تیلاپیا در استان سمنان می تواند این استان را به یکی از صادرکنندگان این نوع از آبزیان تبدیل کند.
وی با اشاره به فراهم بودن زمینه سرمایه‌گذاری در استان سمنان برای حوزه‌های کشاورزی و دامداری افزود: استان سمنان ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف دامداری و کشاورزی به ویژه در بخش فرآوری آن دارد.
استاندار سمنان با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه های کشاورزی و دامداری میتواند سبب ایجاد اشتغال و حفظ جمعیت در جای جای این استان پهناور شود تصریح کرد: از این رو می‌‌توان از ظرفیت موجود در استان سمنان برای خودکفایی در تولید کالاهای استراتژیک و راهبردی استفاده کرد و سرمایه‌گذاران می‌توانند در این زمینه سرمایه گذاری کنند.
آشناگر با اشاره به ظرفیت های موجود برای توسعه مراکز تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا در همه شهرستان‌های این استان خاطرنشان کرد: امروز زیرساخت‌های لازم برای سرمایه گذاری در راستای ایجاد مراکز تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا در همه شهرستان‌های استان سمنان فراهم است و سرمایه‌گذاران می‌توانند از این ظرفیت موجود استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه امروز همه دستگاه‌های اجرایی استان سمنان آماده حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در این استان بوده و هم افزایی بسیار خوبی در این زمینه وجود دارد بیان کرد: از این‌رو سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌توانند در حوزه‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری در استان سمنان اقدام کنند.
نزدیکی به پایتخت، قرار داشتن در مسیر ارتباطی بین المللی شرق به غرب و شمال به جنوب کشور و عبور سالانه بیش از ۲۵ میلیون زائر حرم مطهر رضوی از استان سمنان، از جمله مزیت های این استان در زمینه توسعه سرمایه‌گذاری بود که آشناگر به آن اشاره کرد.

طراحی سایت توسط فراکارانت