English | پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی راه‌اندازی شد؛ کشاورزان در سامانه بازرگاه ثبت‌نام کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از راه‌اندازی سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: کشاورزان هر چه سریع‌تر در سامانه بازارگاه ثبت‌نام کنند.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، مصطفی شاه‌حسینی در جمع برخی از بهره‌برداران بخش کشاورزی این استان اظهار داشت: ساختار معیوب و ناقص تأمین، توزیع و تولید و مصرف نهاده‌های دامی حاکم بر کشور باعث ایجاد مشکلات جدی در توزیع و دخالت دلالان و واسطه‌ها شده است.
وی افزود: این امر علاوه بر تحمیل افزایش هزینه به تولیدکنندگان و بهره‌برداران سبب بی‌ثباتی بازار و تغییرات گسترده قیمتی و کمبود در مقاطع زمانی خاص می‌شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: ازاین‌رو برای ساماندهی زنجیره تأمین نهاده و حذف واسطه و ایجاد مکانیزم واحد برای انتفاع بهره‌بردار از یارانه دولتی در قالب پرداخت ارز دولتی وزارت جهاد کشاورزی اقدام به راه‌اندازی سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی کرده است.
شاه‌حسینی به برخی از مزایای راه‌اندازی سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی اشاره و تصریح کرد: این سامانه بازارگاه تمامی تولیدکنندگان و بازرگانان واقعی را بدون واسطه به تشکل‌های دامی و تولیدکنندگان مرتبط می‌کند.
وی افزود: هر دامدار، مرغدار و یا صاحبان کارخانجات خوراک دام می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی و اخذ کد کاربری نسبت به خرید نهاده موردنیاز اقدام کنند.

طراحی سایت توسط فراکارانت