English | شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

سرانه مصرف شیر در استان سمنان ۲٫۵ لیتر بالاتر از میانگین کشوری است/مردم استان سمنان بیش از سرانه کشوری “شیر” مصرف می‌کنند

استاندار سمنان با اشاره به اینکه مردم این استان بیش از سرانه کشوری “شیر” مصرف می‌کنند گفت: سرانه مصرف شیر در استان سمنان ۲٫۵ لیتر بالاتر از میانگین کشوری است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، محمدرضا خباز در آئین اختتامیه جشنواره شیر و فراورده‌های لبنی استان سمنان که در رسم رودبار شهرستان مهدی‌شهر برگزار شد اظهار داشت: سرانه مصرف شیر در استان سمنان ۹۲٫۵ لیتر به ازای هر نفر در سال است.
وی افزود: این در حالی است که به طور متوسط هر ایرانی در سال ۹۰ کیلوگرم شیر مصرف می‌کند و این آمار بیانگر این است که سرانه مصرف شیر در استان سمنان ۲٫۵ لیتر بالاتر از میانگین کشوری است.
استاندار سمنان با بیان اینکه سرانه مصرف شیر در استان و کشور بسیار کمتر از میانگین جهانی مصرف شیر برای هر نفر است عنوان کرد: سرانه مصرف شیر در استان سمنان و کشور حتی از ۵۰ درصد سرانه جهانی مصرف شیر نیز پایین‌تر است؛ به طوری که سرانه مصرف شیر در دنیا بیش از ۱۹۰ لیتر در هرسال است و این مهم نشان می‌دهد که باید سرانه مصرف شیر در استان سمنان و کشور افزایش یابد.
خباز با بیان اینکه تنفس، خوردن و آشامیدن نخستین نیاز انسان برای زنده مانده است؛ از شیر به عنوان غذای کامل برای انسان یاد و بر ضرورت توجه به افزایش تولید و مصرف شیر و فراورده‌های لبنی در این استان و کشور تأکید کرد.
وی با اشاره به اینکه مصرف پایین لبنیات در ایران سبب افزایش بیماری پوکی استخوان و بیماری‌های مرتبط با آن شده است عنوان کرد: هرچه مصرف شیر در کشور و استان سمنان افزایش یابد؛ عوارض ناشی از بیماری پوکی استخوان نیز کاهش می‌یابد و از این رو باید برای افزایش مصرف این محصول تلاش کرد.
استاندار سمنان با اشاره به تنوع بالای تولید محصولات لبنی در این استان خاطرنشان کرد: امروز باید برخی از محصولات منحصر به فرد لبنی که در استان سمنان تولید می‌شود به عنوان یک برند و ظرفیت بسیار مهم استفاده شود.

 

طراحی سایت توسط فراکارانت