English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

سرمای اردیبهشت ۲ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی دامغان خسارت زد.

سرمای اردیبهشت ۲ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی دامغان خسارت زد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با اشاره به میزان خسارت های ناشی از سرمای بهاری به بخش کشاورزی این شهرستان گفت: سرمای هفته نخست اردیبهشت ماه امسال بیش از ۲ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی دامغان خسارت زد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دامغان، محسن طباطبائیان اظهار داشت: سرمای دیررس بهاره سبب سرمازدگی ۳ هزار و ۴۴۴ هکتار از اراضی بخش کشاورزی شهرستان دامغان اعم از اراضی باغی و زراعی این شهرستان شد.
به گفته وی در مجموع ۲۲ هزار و ۹۸۶ تن انواع محصول کشاورزی شهرستان دامغان بر اثر این سرمازدگی دچار خسارت شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با اشاره به اینکه سرمازدگی هفته نخست اردیبهشت امسال به بیش از ۶۰۰ هکتار از گندمزار ها خسارت ۲۰ درصدی وارد کرد و افزود: در مجموع ۴۳۲ تن محصول گندم شهرستان دامغان بر اثر این سرمازدگی خسارت دید.
طباطباییان اضافه کرد: سرمازدگی هفته نخست اردیبهشت امسال سبب وارد شدن خسارت ۲۵ درصدی به ۶۵۰ هکتار از اراضی زیر کشت جو در شهرستان دامغان شد که بر اثر آن ۳۶۰ تن محصول جو در این شهرستان خسارت دید.
وی از وارد شدن خسارت به دو هزار و ۱۹۰ هکتار از باغات شهرستان دامغان بر اثر سرمازدگی هفته نخست اردیبهشت امسال خبر داد و گفت: بیش از ۲۲ هزار و ۱۸۰ تن انواع محصولات باغی شامل گلابی انگور گیلاس آلبالو سیب پسته گردو بادام هلو شلیل و زردآلو بر اثر این سرمازدگی دچار خسارت شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده ارزش ریالی خسارت وارده ناشی از این سرما زدگی به بخش کشاورزی دامغان بیش از دو هزار و ۱۸ میلیارد و ۶۸۶ میلیون ریال بوده است.

طراحی سایت توسط فراکارانت