English | جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

سرپرست حوزه نمايندگی ولي‌فقيه در سازمان جهاد كشاورزي استان سمنان خبر داد: یاوران معروف بانوان در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تشکیل شد.

سرپرست نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از ایجاد گروه یاوران معروف بانوان در این سازمان خبر داد و گفت: این گروه ۱۰ نفره باهدف ترویج و تبیین اهمیت امربه‌معروف و نهی از منکر در این سازمان تشکیل‌شده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله قربانیان در نشست تبیین اهمیت فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر که در سالن جلسات شهید ترحمی سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد اظهار داشت: امربه‌معروف و نهی از منکر یک فریضه الهی است که بر همه واجب است.
وی با بیان اینکه سایر واجبات مانند نماز و روزه دارای حد و اندازه بوده و به‌اندازه مشخصی بر شخص واجب است افزود: اما فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر حد و اندازه ندارد.
سرپرست نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در امربه‌معروف و نهی از منکر هدف اصلاح امور است به قیاس جهاد و امربه‌معروف و نهی از منکر پرداخت و تصریح کرد: جهاد در طول عمر یک فرد یک یا چند بار برای فرد پیش می‌آید اما فریضه الهی امربه‌معروف و نهی از منکر در تمام عمر بر شخص واجب است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قربانیان با اشاره به آیه ۹۰ سوره مبارکه نحل گفت: در این آیه آمده است که «همانا خداوند امر می‌کند به عدالت، نیکوکاری و نیکی به خویشاوند و نهی می‌کند از فحشا» و این مهم نشان می‌دهد که خداوند اولین آمر به معروف است و شیطان نیز نخستین آمر به منکر و ناهی از معروف است.
وی با بیان اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر وظیفه تمامی انبیاء الهی بوده است به حدیثی از امام علی (ع) دراین‌باره اشاره کرد و افزود: ایشان می‌فرمایند که قوام و استحکام دین وابسته به اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر است و در جایی دیگر نیز می‌فرمایند که امربه‌معروف پرفضیلت‌ترین کار مردم است.
نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: در قرآن نام آمرین به معروف و ناهیان از منکر در کنار نام انبیاء آورده شده و بنابراین کیفر قاتلان آن‌ها همچون قاتلان انبیا الهی است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قربانیان با اذعان به اینکه مراد از معروف احیای خوبی‌‌ها و مراد از منکر ریشه‌کن کردن فساد است افزود: در امربه‌معروف و نهی از منکر هدف مبارزه با گناه است و نه گنهکار و باید گناهکار اصلاح شود.
وی با بیان اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر خلیفه خدا و رسولانش بر زمین هستند تصریح کرد: علامت جامعه زنده این است که افراد آن جامعه فریضه الهی امربه‌معروف و نهی از منکر را به جا آورند.
نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان یکی از دلایل نپذیرفتن امربه‌معروف و نهی از منکر را داشتن روحیه استکباری دانست و گفت: علم و عناوین علمی، قوم و قبیله، حزب و گروه، جمال و زیبایی، نژاد و ملت، مقام و جایگاه و غیره از مهم‌ترین عوامل ایجاد تکبر در فرد هستند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قربانیان با بیان اینکه گستره اجرای فریضه الهی امربه‌معروف و نهی از منکر بسیار وسیع است افزود: گستره امربه‌معروف و نهی از منکر تمام دستورات دینی بوده و حرکت این دو واجب در مداری به وسعت دین است.
وی به حدیثی از حضرت امام باقر (ع) درباره ضرورت اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند که هر کس امربه‌معروف و نهی از منکر کند خداوند او را می بخشد و هر کس این ۲ فریضه را خوار کند خداوند نیز او را خوار می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه امروزه مسلمانان بیش از هر زمان دیگر در برابر بزرگ‌ترین توطئه‌ها قرار دارند تصریح کرد: مسلمانان اگر از تخصص، تکنولوژی، قدرت، وحدت و اقتصاد مناسب برخوردار نباشند همه‌چیزشان دستخوش تهاجم دشمن قرار می‌گیرد و بنابراین تشکیل نظام اسلامی برای نهی از منکرهای اجتماعی و جهانی یک امر ضروری است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قربانیان با بیان اینکه امروز کار مبارزه با منکرات پیچیده‌تر از گذشته است افزود: امروز دشمن در ایجاد مفاسد سازمان‌یافته‌تر عمل می‌کند و بنابراین ما نیز برای جلوگیری از منکرات باید قوی‌تر عمل کنیم.

 

 

طراحی سایت توسط فراکارانت