English | جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

سطح گلخانه‌هاي استان سمنان به بيش از ١ ميليون و ٥٨٠ هزار مترمربع رسيد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:سطح گلخانه‌های استان سمنان به بیش از ۱ میلیون و ۵۸۰ هزار متر مربع رسید.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سطح گلخانه‌های تجاری و کوچک‌مقیاس در استان سمنان به۱۵۸ هکتار رسید ، که نسبت به سال گذشته۲۲ هکتار افزایش داشته است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، لطف‌الله رضایی در حاشیه بازدید از گلخانه‌های این استان اظهار داشت: اعتبار ایجاد این گلخانه‌ها از محل تسهیلات بانکی بوده است.
وی افزود: ۴۹ گلخانه تجاری با سطحی حدود ۹۰ هزار و ۶۰۶ مترمربع نیز از محل خود اجرایی در سطح استان سمنان احداث‌شده است.
رضائی تصریح کرد: با توجه به ضرورت تولید محصولات در محیط های کنترل شده طرح توسعه گلخانه ها و سایبانهای باغی در دستور کار جدی کشور و سازمان قرار دارد.
وی اشاره کرد: در سال جاری ردیف ویژه تسهیلاتی از محل بند الف تبصره۱۸ با نرخ بهره پائین جهت کمک به توسعه گلخانه ها در نظر گرفته شده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به محصولات کشت‌شده در گلخانه‌های این استان نیز اشاره کرد و گفت: عمده این محصولات از نوع سبزی و صیفی است.
رضایی گفت: گل‌های زینتی، زعفران هیدروپونیک، گوجه، قارچ خوراکی، زردآلو و پسته نیز از دیگر این محصولات است.
وی با اشاره به تسریع روند اخذ مجوز احداث گلخانه ها افزود:کلیه استعلامات سازمان نظام مهندسی و امور اراضی حذف شده و در کوتاهترین زمان ممکن پروانه تاسیس صادر می شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار داشت : با توجه به خسارتهای سنگین وارد شده به محصولات سر درختی در اثر سرمای زودرس پائیزه ،سرمای زمستانه و سرمای دیررس بهاره و همچنین مصرف بالای آب در جهت تولید سبزی و صیفی در فضای باز، توسعه گلخانه ها و سایبانهای باغی جهت صرفه جوئی در مصرف آب،افزایش کیفی و کمی محصولات و مقابله با حوادث غیر مترقبه از ضروری ترین تکنیک های حال حاضر بخش کشاورزی است.

طراحی سایت توسط فراکارانت