English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

سمنان در بسياري از زمينه‌ها مي‌تواند معين تهران باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با بیان اینکه این استان می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها معین تهران باشد گفت: باید آمادگی لازم در هنگام بروز هرگونه حوادث طبیعی و غیرطبیعی برای سرریز جمعیت و ارائه خدمات مختلف در این استان فراهم شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، ایرج کارخایی در نشستی با حضور جانشین قرارگاه پدافند زیستی کشور و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: بیش از ۳۵۰ عنوان برنامه در این هفته در نقاط مختلف استان سمنان اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه شعار این هفته «مقاومت، بازدارندگی و رونق تولید» است افزود: برنامه‌های این هفته در چهار حوزه آموزش، رزمایش، فرهنگ‌سازی و همایشی به همت فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها در سطح شهرستان‌های مختلف استان اجرا می‌شود.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل باید در بین اقشار مختلف مردم موردتوجه قرار گیرد.
کارخایی بیان داشت: استان سمنان به دلیل همجواری با تهران در بسیاری از زمینه‌ها می‌تواند معین استان تهران باشد؛ بنابراین باید آمادگی لازم در هنگام بروز هرگونه حوادث طبیعی و غیرطبیعی برای سرریز جمعیت و ارائه خدمات مختلف داشته باشد.
وی به وسعت و موقعیت جغرافیایی و راه‌های ارتباطی استان سمنان و همجواری سمنان با هشت استان دیگر اشاره کرد و گفت: استان سمنان یکی از استان‌های پدافندی محسوب می‌شود و استانی است که می‌تواند مستعد بروز تهدیدات زیستی باشد؛ بنابراین باید نگاه جامع و کاملی از سوی سازمان پدافند غیرعامل به این استان وجود داشته باشد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: تهدیدات زیستی از جمله تهدیداتی است که در کنار تهدیدات سایبری متوجه این استان است.
کارخایی بر لزوم ایجاد آزمایشگاه تخصصی مرجع و همچنین ایجاد مرکز ذخایر ژنتیکی در این استان تأکید کرد و از سازمان پدافند غیرعامل خواست در این زمینه اهتمام ویژه‌ای به استان سمنان داشته باشند.
وی بیان داشت: استان سمنان آمادگی برگزاری رزمایش پدافند زیستی به‌صورت ملی را دارد.

طراحی سایت توسط فراکارانت