English | سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

سیل بیش از ۵۲۰ میلیارد ریال به بخش‌های مختلف کشاورزی استان سمنان خسارت وارد کرد

سیل بیش از ۵۲۰ میلیارد ریال به بخش‌های مختلف کشاورزی استان سمنان خسارت وارد کرد.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان با اشاره به بارش‌های اخیر در سطح است و وقوع سیل در برخی مناطق گفت: سیل بیش از ۵۲۰ میلیارد ریال به بخش‌های مختلف کشاورزی استان سمنان خسارت وارد کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، خدابخش عرب با اشاره به میزان دقیق خسارت سیل به بخش‌های کشاورزی اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های میدانی کارشناسان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان و ارزیابی‌های انجام شده از ۲۷ اسفندماه تا ۲۱ فروردین ماه امسال در سطح استان سیل بالغ بر ۵۲۸ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال به بخش‌های مختلف کشاورزی خسارت وارد کرد.
وی با اشاره به میزان خسارت در بخش‌های مختلف کشاورزی گفت: در بخش زراعی ۵ هزار و ۸۵۰ هکتار به میزان ۱۴۶ میلیارد و ۴۶۳ میلیون ریال خسارت دید.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: در بخش باغی نیز۱۰۸۰ هکتار به میزان۱۲۱ میلیارد و ۳۳۳میلیون ریال خسارت ایجاد شد.
عرب با اشاره به خسارات وارد شده به بخش‌های دامی و آب و خاک و امور زیر بنایی بر اثر سیل گفت: ۶۱ میلیارد و ۸۴۴ میلیون ریال و ۱۹۹ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال خسارت به ترتیب به بخش های دام و آب و خاک و امور زیربنایی وارد شد.
وی اظهار داشت: از این حجم خسارت به ترتیب شهرستان‌های میامی ۳۰۲میلیارد و ۳۴۶میلیون ریال، سرخه۷۴ میلیارد و ۷۶۳ میلیون ریال، سمنان ۳۹ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال، شاهرود ۳۴ میلیارد و ۴۲۷ میلیون ریال، مهدیشهر ۳۳ میلیارد و ۱۷۱ میلیون ریال، دامغان ۲۶ میلیارد و ۷۰۲ میلیون ریال، آرادان ۱۰ میلیارد و ۱۶۱ میلیون ریال و گرمسار نیز ۸ میلیارد ریال متحمل خسارت شده‌اند.
رئیس اداره بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی استان در ادامه با بیان اینکه کل خسارت ارزیابی شده تا ۲۱ فروردین ماه امسال به مراجع ذیربط کشوری ارسال شده است خاطر نشان کرد: از سوی وزارت جهاد کشاورزی نیز مجموعاً ۵۲۰ میلیارد ریال به عنوان خسارت بخش کشاورزی به دبیرخانه مدیریت بحران کشوری رسما اعلام شده است.
امیر رضوی ابراز امیدواری کرد با تخصیص این میزان اعتبار تمام یا بخشی از خسارت سیل به خسارت دیدگان جبران شود.
وی افزود: همچنین در راستای حمایت و بازتوانی خسارت دیدگان استان در بخش کشاورزی تاکنون با استفاده از ساز و کارهای استانی ۱۵۰ تن جو و چهار تن مرغ منجمد بین خسارت دیدگان توزیع شده است و تلاش برای تأمین مقادیر دیگری جو و مرغ منجمد ادامه دارد.

طراحی سایت توسط فراکارانت