English | جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

شهدا و راه آنان به جامعه و نسل جوان معرفی شود/ایستادگی در برابر آمریکا درس حضرت زینب (س) و ادامه راه شهداست.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، ایستادگی در برابر استکبار و آمریکا را درس مهم حضرت زینب (س) و ادامه راه شهدا دانست و گفت: باید شهدا و راه آنان به جامعه و نسل جوان معرفی شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید رضا تقوی شامگاه روز گذشته در یادواره شهدای جهادگر، کارمند و فرهنگی استان سمنان اظهار داشت: شهدا به ما آموختند که باید در برابر مستکبران عالم ایستادگی کنیم و امروز مستکبر بزرگ دنیا آمریکاست و این درسی بود که حضرت زینب (س) در واقعه کربلا و پس‌ازآن به همه ما آموختند.
وی با اشاره به اینکه امروز باید در مسیر شهدا حرکت کرده و از فرصت‌های موجود در کشور استفاده کنیم افزود: شهدا این صحنه را برای ما ایجاد کرده‌اند و این فرصت‌ها را برایمان به وجود آورده‌اند.
نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه برخی‌ها فرصت‌شناس‌اند و از فرصت‌ها به‌خوبی استفاده می‌کنند تصریح کرد: شهدا در رأس همه فرصت شناسان هستند و از فرصت‌ها به‌خوبی استفاده کردند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی با اشاره به اینکه برخی‌ها در جامعه فرصت ساز هستند و نه‌تنها خودشان از فرصت‌ها خوب استفاده می‌کنند؛ بلکه برای دیگران نیز فرصت ایجاد می‌کنند تا اوج بگیرند.
وی شهدا را شهدا مصداق اَتَم و اکبر فرصت سازان عنوان کرد که برای یک ملت فرصت ایجاد کرده‌اند خاطرنشان کرد: همه این کشور و افتخارآفرینی‌ها و قدرت و عزتی که در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد؛ از برکت خون شهدا است.
نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به نفوذی فکری تفکر انقلاب اسلامی در عراق، سوریه، لبنان و یمن و دیگر کشورهای منطقه و دنیا تصریح کرد: همه این نفوذ جمهوری اسلامی ایران در جوامع دنیا به برکت خون شهدا است. البته دشمنان به دنبال حذف نفوذ ایران در منطقه و دنیا هستند و اصرار دارند که نفوذ کشورمان را کاهش دهند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی با بیان اینکه همه پیشرفت‌ها و توسعه‌های امروز کشورمان در بستر فرصت‌هایی است که شهدا برای ما ایجاد کرده‌اند یادآور شد: البته برخی‌ها نیز فرصت سوز بوده و فرصت‌ها را می‌سوزانند. این افراد نه‌تنها فرصت شناس نیستند و نمی‌توانند از فرصت‌هایی که دیگران برای آنان ایجاد کرده‌اند؛ استفاده کنند و فرصت‌ها را می‌سوزاند؛ بلکه برای مردم نیز فرصت ساز نیستند و این خیلی غمناک است.
وی با بیان اینکه انسان نباید فرصت سوز باشد تأکید کرد: امروز این فرصتی که در راستای رشد و بالندگی در کشور به برکت خون مطهر شهدا ایجادشده است باید در این راستا گام‌های بلندی برداریم.
نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه شهدا شهادت را در میدان انتخاب کرده و مرگ سرخ را انتخاب کردند تا مرگ ذلت و سیاه تحقیر را از چهره یک ملت بزدایند اظهار داشت: شهدا به ما یاد دادند که هرگز نباید صحنه را ترک کنیم و باید در برابر ابرقدرت‌ها بایستیم؛ اما باید پرسید که امروز ما چگونه زندگی کنیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی با اشاره به اینکه باید درس‌های شهدا را بیاموزیم و بر اساس آن عمل کنیم عنوان کرد: شهدا رسالت خود را انجام دادند؛ اما این جاده یک‌طرفه نیست و ما نیز وظایفی داریم که باید آن را انجام دهیم.
وی اضافه کرد: شهدا و وظیفه خود را انجام داده‌اند؛ اما ما نیز باید وظایف خود را بشناسیم و آن ارزش‌هایی که شهدا برای آنها خون دادند را شناخته و از آن دفاع کنیم. باید وصیت‌نامه‌های شهدا را بخوانیم و راه آنها را بشناسیم.
نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با تأکید بر لزوم معرفی شهدا و راه آنان به جامعه و نسل جوان به‌عنوان وظیفه امروز جامعه تصریح کرد: نسل نوجوان، زمان نسل نخست انقلاب و زمان طاغوت، دفاع مقدس و روند پیروزی انقلاب راه به چشم ندیده و آن را درک نکرده است؛ امروز وظیفه ماست که آنها را با آن آشنا و شهدا را معرفی کنیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی با اشاره به اینکه باید با شهدا سخن بگوییم و با آنان بیعت کنیم تأکید کرد: باید دوستان شهدا را دوست خود و دشمنان آنان را دشمن خود دانسته و خون شهدا را و ارزش آن را برای نسل جوان تبیین کنیم.
وی با بیان اینکه ایستادگی در برابر استکبار و آمریکا را حضرت زینب (س) و شهداست؛ به ضرورت برگزاری آئین‌های بزرگداشت مقام شامخ شهدا و یادواره‌های شهیدان در همه نقاط کشور اشاره و تصریح کرد: امروز باید محفل‌های تجلیل از شهدا را به اقصی نقاط کشور و روستاها و هر جا که می‌توانیم؛ ببریم.

طراحی سایت توسط فراکارانت