English | شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

ضرورت تسریع در رفع تداخلات اراضی و سنددار کردن زمین‌های کشاورزی

ضرورت تسریع در رفع تداخلات اراضی و سنددار کردن زمین‌های کشاورزی
۱۳۹۷/۰۹/۲۶

رئیس سازمان امور اراضی کشور بر ضرورت تسریع در رفع تداخلات اراضی و سنددار کردن زمین‌های کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از سازمان امور اراضی،کارگاه آموزشی کارگروه مرکزی رفع تداخلات اراضی کشاورزی با هدف بررسی مسائل مربوط به این حوزه در استان‌های تهران، گیلان، مازندران، سمنان و البرز امروز دوشنبه در مرکز آموزش سازمان امور اراضی کشور برگزار شد.

در این کارگاه که رئیس و چند تن از مدیران سازمان امور اراضی کشور، اعضای کارگروه، روسای سازمان جهاد کشاورزی و مدیران امور اراضی استان‌های یادشده حضور داشتند، مهندس علیرضا اورنگی رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر اجرای قانون در زمینه رفع تداخلات اراضی کشاورزی، خواستار رفع ابهامات شیوه‌نامۀ اصلاحی شد و بر هماهنگی و همکاری دستگاههای ذی‌ربط برای تسریع در انجام رفع تداخلات اراضی و سنددار کردن زمین‌های کشاورزی تاکید کرد.

در این کارگروه همچنین حسین صعید معاون املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به سؤالات حاضران درباره اقدامات کمیسیون رفع تداخلات استانی که توسط ادارات ثبت اسناد استان‌ها انجام شده است، پاسخ داد.

در بخشی از برنامه‌های این کارگاه آموزشی، مسعود منصور معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور توضیحاتی پیرامون شیوه‌نامه اصلاحی قانون رفع تداخلات اراضی بیان کرد و در ادامه به پاسخگویی پرسش‌های شرکت‌کنندگان پرداخت.

در این کارگاه همچنین امیرحیدری معاون توسعه و ساماندهی اراضی، نیازی مدیر کل مهندسی و حدنگاری اراضی سازمان امور اراضی و اکرم توفیقی مدیر کل ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به سوالات استان‌ها درباره موضوعات مربوطه پاسخ گفتند.

همچنین در ابتدای این کارگاه محمدنیا احمدی مدیر کل دفتر ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی سازمان امور اراضی و دبیر کارگروه مرکزی رفع تداخلات،‌ گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه رفع تداخلات اراضی کشاورزی در کشور ارائه کرد.

طراحی سایت توسط فراکارانت