English | جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

طرح احیا، مرمت و لایروبی قنوات مناطق محروم استان سمنان اجرا می‌شود

با همکاری بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی؛

طرح احیا، مرمت و لایروبی قنوات مناطق محروم استان سمنان اجرا می‌شود

مدیر آب‌وخاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای طرح احیا، مرمت و لایروبی قنوات استان سمنان با همکاری بسیج سازندگی این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، حسین شاهینی اظهار داشت: در این طرح ۲۸ رشته قنات به همت سازمان جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی احیاء و مرمت می‌شود.

وی با بیان اینکه این نخستین بار است که با همکاری این دو دستگاه طرح احیاء و مرمت قنوات صورت می‌گیرد تصریح کرد: برای اجرای این طرح ۵۰ درصد اعتبارات از سوی سازمان جهاد کشاورزی و ۵۰ درصد نیز از سوی بسیج سازندگی تأمین می‌شود.

مدیر آب‌وخاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: اعتبار لازم برای اجرای این طرح یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است..

شاهینی به اهداف اجرای این طرح نیز اشاره کرد و گفت: هدف از مرمت و احیای قنوات استان سمنان افزایش دبی آب ، بهبود سطح زیر کشت، همچنین استحکام قنوات است.

مسئول قنوات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز گفت: طرح احیا، مرمت و لایروبی قنوات در مناطق محروم شهرستان‌های شاهرود، میامی و دامغان در حال انجام است.

سید رضا شعنی با بیان اینکه در این طرح ۲۸ رشته قنات استان سمنان احیا و مرمت می‌شود به مناطق محل اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: احیای قنوات در شهرستان شاهرود و در مناطق خار توران و طرود در دهستان قهاب رستاق شهرستان دامغان و منطقه فرومد میامی در حال انجام است.

وی به میزان پیشرفت فیزیکی اجرای این طرح نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۳۵ تا ۴۰ درصد این طرح انجام‌شده و است و مابقی نیز در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان احیاء و مرمت قنوات از نیازهای مهم باهدف تامین آب به مزارع است که سازمان به‌صورت جدی اجرای این طرح را دنبال می‌کند.

طراحی سایت توسط فراکارانت