English | جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

طرح سیستم‌های نوین آبیاری در ۳۷ هکتار از اراضی آرادان افتتاح شد


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر طرح سیستم‌های نوین آبیاری در ۳۷ هکتار از اراضی آرادان افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میرعماد در آئین افتتاح این طرح اظهار داشت: این طرح در راستای بهینه‌سازی مصرف آب و افزایش راندمان بخش کشاورزی انجام شده است.
وی با اشاره به حمایتهای دولت برای اجرای سیستم های نوین آبیاری گفت: برای هر هکتار آبیاری موضعی‌ای ۱۰۰ میلیون ريال و برای هر هکتار آبیاری بارانی ۸۴ میلیون ريال یارانه دولتی از محل اعتبارات سال ۹۶ منظور شده و مابقی نیز از سوی متقاضی بابت خودیاری هزینه می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به مشخصات پروژه سیستم آبیاری نوین در شهرستان آرادان اشاره کرد و گفت: این پروژه با هدف بهینه‌سازی مصرف آب با سیستم آبیاری قطره ای به بهره برداری رسید.
میرعماد مساحت اجرای طرح را ۳۷هکتار عنوان کرد و ادامه داد: آبدهی این سیستم از طریق یک چاه با دبی ۲۴٫۲۸ لیتر در ثانیه انجام می‌شود.
وی با اشاره به میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح تصریح کرد: کل هزینه اجرای طرح ۵۷ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال بوده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه منابع اجرای این طرح از طریق منابع دولتی و همچنین آورده متقاضی بوده است افزود: ۳۷ میلیارد ریال از محل مشارکت دولتی تأمین شده و ۲۰ میلیارد و ۵۰میلیون ریال نیز از محل خودیاری بهره بردار بوده است.
به گفته میرعماد این طرح در شهرستان آرادان در روستای صید آباد ده نمک اجرایی شده و بهره بردار آن نیز ۲ نفر است.

طراحی سایت توسط فراکارانت