English | پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

طرح كاداستر در بيش از ٤٦ هزارهكتار از اراضي كشاورزي دامغان اجرا مي‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: عملیات کاداستر در ۴۶ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دامغان اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میرعماد در آئین رونمایی و آغاز به کار عملیات کاداستر اراضی کشاورزی شهرستان دامغان که با حضور نماینده مردم دامغان، فرماندار دهیاران و مدیر امور اراضی استان برگزار شد اظهار داشت: این طرح با صرف اعتبار سه میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان اجرایی می‌شود.
وی گفت: قانون جامع حد نگاری که مصوب ۱۲ بهمن سال ۹۳ مجلس شورای اسلامی است که دستگاه‌های اجرایی را برای کاداستر کردن تمام ابنیه‌های مورد هدف هر سازمان مکلف کرد تا اطلاعات مکانی همراه تولید نقشه‌های کاداستر و اطلاعات توصیفی و حقوقی و مالکیت افراد را در اختیار سازمان ثبت و املاک قرار داده تا زمینه استحصال سند کاداستر اراضی کشاورزی را برای سازمان ثبت مهیا کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در این راستا سازمان امور اراضی عملیات کاداستر اراضی کشاورزی را در سال ۹۴ شروع کرد که در استان سمنان نیز شاهد عقد قرارداد با مشاورین نقشه‌برداری و شروع عملیات کاداستر اراضی کشاورزی به روش‌های روز به مساحت ۱۳۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از ۱۹۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بوده که از این مقدار ۵۳ هزار و ۶۸۹ هکتار آن با اعلام اداره کل ثبت اسناد استان در بانک جامع املاک و کاداستر آن سازمان به‌عنوان اطلاعات مکانی و توصیفی وزارت جهاد کشاورزی امور اراضی سمنان جانمایی شده است که باقی عرصه نیز در حال نهایی شدن در سازمان نقشه‌برداری جهت تثبیت در سامانه کاداستر تسلیم به سازمان ثبت است.
میرعماد گفت: از ۱۹۸ هزار هکتار ۴۶ هزار هکتار سهم دامغان برای کاداستر کردن اراضی کشاورزی است.
وی با اشاره به برخی از اهداف کاداستر کشاورزی گفت: تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی و صدور سند، ایجاد بانک اطلاعات مکانی و توصیفی اراضی کشاورزی و یکپارچه‌سازی اراضی و افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی برخی از این اهداف است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تعیین تکلیف و رفع اختلافات حقوقی، تدوین الگوی کشت، مدیریت بهینه آب‌وخاک و بسترسازی برای اجرای طرح آمایش سرزمین را از دیگر اهداف کاداستر اراضی کشاورزی برشمرد.

طراحی سایت توسط فراکارانت