English | پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

عرضه فراوان تولیدات کشاورزی در ایام نوروز ۹۷/تاسیس «نظام ملی عرضه بازار» برای اصلاح روند توزیع محصولات کشاورزی پیشنهاد شد

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اعلام کرد: خوشبختانه امسال با برنامه ریزی های به عمل آمده و تلاش کشاورزان سختکوش کشور تولیدات کشاورزی عرضه شده در ایام نوروز فراوان و مازاد بر نیاز بازار بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی،مهندس علی اوسط هاشمی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت:با توجه به تولید و تامین محصولات کشاورزی بویژه میوه های تنظیم بازاری نظیر سیب، پرتقال و کیوی و عرضه مناسب آن در بسیاری مراکز حتی در زمان افزایش مصرف و تقاضا با مازاد نیاز روبرو بودیم و آرامش بر بازار حاکم بود.

وی افزود: با بازدیدهایی که از مراکز عرضه در استان های مختلف کشور نیز داشتم، خوشبختانه این ثبات در تمامی بازارها وجود داشت.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اضافه کرد: هر سال برای انبار و توزیع میوه حدود ۲۵ تا ۳۰ مرکز سورتینگ فعال بود ولی امسال برای تسریع در کارها بیش از ۱۰۰ مرکز جمع‌آوری و سورتینگ ساماندهی شد.

مهندس هاشمی با اشاره به رشد و افزایش قابل توجه تولیدات در اکثر محصولات کشاورزی گفت: برای حمایت و پایداری در تولید داخلی باید به دنبال تدابیر لازم برای تسریع در امکان صادرات مازاد تولیدات کشاورزی در فصول مختلف سال در کشور باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در آخرین جلسه ستاد تنظیم بازار کشور پیشنهاد تاسیس نظام ملی عرضه بازار را برای اصلاح در روند عرضه و توزیع محصولات کشاورزی ارائه دادیم که در این راستا بتوانیم مقابله جدی و اساسی با دلالان و اخلالگران بازار داشته باشیم.

طراحی سایت توسط فراکارانت