English | جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

فائو در زمینه توسعه مشارکت در مدیریت حوزه‌های آبخیز با ایران همکاری می‌کند

فائو در زمینه توسعه مشارکت در مدیریت حوزه‌های آبخیز با ایران همکاری می‌کند
۱۳۹۷/۰۴/۲۶

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با ادوارد منصور مدیر گروه دپارتمان آب و خاک فائو در رم دیدار کردند و زمینه‌های همکاری مشترک در خصوص مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، مهندس خلیل آقایی با تشریح اقدامات و تجربیات ارزنده ایران در طرح‌های آبخیزداری، به توجه ویژه نظام و دولت جمهوری اسلامی ایران برای اجرای طرح‌های آبخیزداری برای مقابله با خشکسالی‌ها و تغییرات اقلیمی اشاره کرد و عزم ایران را برای اجرای این برنامه تبیین کرد.

وی با اشاره به توانمندی‌های کارشناسی کشورمان خواستار مشارکت فائو در زمینه ارایه متدولوژی‌های نوین و سیستم‌های پایش و ارزیابی طرح‌های جامع آبخیزداری شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به گستردگی اقدامات آبخیزداری در سال جاری رویکرد این طرح را مشارکت مردم و جوامع محلی اعلام کرد و تقویت پوشش گیاهی، کاهش اثرات خشکسالی و تحول در شاخص‌های اجتماعی، اقتصادی و اکولوژیکی را از نتایج اجرای طرح‌های جامع آبخیزداری دانست.

در ادامه دکتر ادوارد منصور با ابراز خوشحالی از دیدار با مهندس خلیل آقایی و رویکرد ایران در جامع‌نگری در مدیریت منابع گفت: فائو در چهار زمینه ارایه متدولوژی، پایش و ارزیابی، مدیریت ریسک و توسعه مشارکت در مدیریت حوزه‌های آبخیز آماده همکاری با ایران است.

بر اساس این گزارش، در این جلسه مقرر شد تیم مشترک کارشناسی تشکیل و پس از بازدید از طرح‌های در دست اجرا چارچوب همکاری مصوب و اجرایی شود.

طراحی سایت توسط فراکارانت