English | پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

فرایند توسعه گلخانه ها در استان سمنان پیگیری میشود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: فرآیند توسعه گلخانه ها در این استان در دستور کار است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میرعماد اظهار داشت: طرح یک هزار هکتاری توسعه گلخانه‌ها در استان سمنان تنظیم‌شده است و قرار است امسال ۹۰ هکتار گلخانه و سایبان در استان سمنان ایجاد شود.
وی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای ایجاد گلخانه در این استان فراهم‌شده است گفت: تسهیلات ایجاد این گلخانه‌ها از محل تبصره ۱۸ تخصیص یافت که با اعتبار ۹ درصد در مناطق برخوردار و در مناطق غیر برخوردار با اعتبار ۷ درصد اعطا می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در حال حاضر مقدمات توسعه برخی محصولات گلخانه‌ای در استان سمنان فراهم‌شده است خاطرنشان کرد: بخشی از مجوزها صادرشده و هماهنگی‌های لازم با بانک کشاورزی به‌عنوان بانک عامل انجام‌شده است.
میرعماد تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی از سال آینده کشت برخی محصولات مانند «سبزی و صیفی‌جات» در فضای باز با محدودیت مواجه می‌شود.
وی با بیان اینکه از سال آینده دولت هیچ‌گونه خدمتی به کشاورزان برای کشت «سبزی و صیفی‌جات» در محیط باز ارائه نمی‌کند خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود کشاورزان برای انتقال این‌گونه کشت‌ها به فضای گلخانه‌ای اقدامات لازم را انجام دهند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای توسعه گلخانه‌ها در این استان فراهم‌شده است خاطرنشان کرد: همچنین فرصت مناسبی برای ایجاد گلخانه‌های کوچک‌مقیاس در این استان فراهم‌شده که همه کشاورزان می‌توانند در جوار مزرعه خود گلخانه‌های کوچک ایجاد کرده که بتوانند علاوه بر تأمین محصولات موردنیاز خود برای بازار منطقه نیز تولید برخی محصولات را داشته باشند.

طراحی سایت توسط فراکارانت