English | پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

كشاورزي درون‌زا از راهكارهاي تحقق اقتصاد مقاومتي است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بخش کشاورزی را از مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد عنوان کرد و گفت: کشاورزی درون‌زا از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، حبیب‌الله خجسته پور در جلسه شورای هماهنگی بخش کشاورزی استان سمنان با تأکید بر تقویت بخش کشاورزی در سالی که به نام رونق تولید نام نهاده شده است اظهار داشت: باید معیشت و اقتصاد مردم همواره موردتوجه جدی قرار داشته باشد.
وی با بیان اینکه بخش کشاورزی از مهم‌ترین بخش‌های حوزه اقتصاد است گفت: باید کشاورزی معیشتی به سمت کشاورزی اقتصادی تغییر رویکرد دهد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان تحقق کشاورزی اقتصادی را در بهبود وضعیت معیشت کشاورزان و کمک به اقتصاد کشور در سطح کلان مثمر ثمر دانست.
خجسته پور با اشاره به اقدامات انجام‌شده در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: کشاورزی درون‌زا یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی است و نیاز کشور به خارج را به حداقل می‌رساند.
وی با اشاره به محدودیت استان سمنان در حوزه منابع آبی تأکید کرد: مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی باید از طرق مختلف مدنظر قرار گیرد که یکی از راهکارهای آن اجرای روش‌های علمی در این بخش است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اجرای طرح‌های آبخیزداری را در مقوله ذخیره‌سازی آب بسیار مهم دانست و گفت: با اجرای این طرح‌ها می‌توان از خطرات ناشی از سیلاب‌ها نیز جلوگیری کرد.
خجسته پور بیان داشت: باید از ظرفیت سازمان‌های فعال مردم‌نهاد، دانشگاه‌ها و مجامع علمی برای توسعه و تقویت بخش کشاورزی استفاده شود.
وی توانمندسازی و ارائه آموزش‌های لازم به زنان روستایی را در بخش کشاورزی و دام‌پروری در ارتقای کیفیت و کمیت تولیدات این بخش می‌تواند بسیار مثمر ثمر باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار داشت: توسعه صنایع تبدیلی با رویکرد تقویت تولیدات روستاییان اشتغال روستاییان را توسعه خواهد داد.

 

 

طراحی سایت توسط فراکارانت