English | سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان دامغان: سالانه بیش از ۲۷ هزار تن شیر در دامغان تولید می‌شود

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان دامغان:

سالانه بیش از ۲۷ هزار تن شیر در دامغان تولید می‌شود

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان دامغان با اشاره به تولید انواع محصولات دامی و کشاورزی این شهرستان گفت: سالانه بیش از ۲۷ هزار تن شیر در دامغان تولید می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، محسن طباطبائیان از تولید ۶ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز در این شهرستان خبر داد و اظهارداشت: در این شهرستان علاوه بر دام‌های سبک و سنگین سه هزار نفر شتر نیز وجود دارد.

وی از وجود ۴۵ واحد مرغداری فعال گوشتی با ظرفیت سالانه پنج‌هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ خبر داد و افزود: یک واحد مرغداری نیز با ظرفیت ۲۰۰هزار قطعه جوجه در این شهرستان فعال است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان دامغان این شهرستان دارای ۱۰ مزرعه پرورش ماهی سردآبی و ۵۷ مزرعه پرورش ماهی گرم آبی است که سالانه ۲۰۰ تن تولید گوشت ماهیان سردابی و ۸۰ تا ۱۰۰ تن تولید گوشت ماهیان گرم‌آبی را به همراه دارد و این دو مجموعه برای ۸۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

طباطبائیان اضافه کرد: در شهرستان دامغان ۵۱۲ خانوار عشایری با ۱۲۰ هزار دام سبک به فعالیت دامی و عشایری مشغولند.

وی از وجود ۱۰هزار کلنی زنبور عسل در این شهرستان خبر داد و گفت: در مجموع سالانه ۸۰ تن تولید عسل از این کلنی به دست می‌آید که برای ۵۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان دامغان درباره تعداد مزرعه پرورش شتر مرغ در شهرستان نیز گفت: در مجموع ۲ مزرعه پرورش شتر مرغ در این شهرستان فعال بوده که سالانه در این مزارع چهار هزار و ۵۰۰ قطعه جوجه شتر مرغ تولید می‌شود.

۱۹ هزار هکتار باغ در شهرستان دامغان وجود دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان از وجود ۱۹ هزار هکتار باغ در این شهرستان خبر داد و گفت: از این میزان ۱۶ هزار و ۹۰۰ هکتار را باغ پسته تشکیل می‌دهد.

طباطبائیان اضافه کرد: ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات پسته بارده بوده و جنبه اقتصادی دارد.

وی افزود: در شهرستان دامغان ۱۰۸ ترمینال فرآوری پسته وجود دارد که از این تعداد ۲۵ ترمینال صنعتی و مابقی نیمه صنعتی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان به برخی از اقدامات انجام گرفته از سوی این مدیریت در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته در بخش فنی و زیربنایی ۲۷۵٫۵ هکتار عملیات تسطیح اساسی اراضی انجام شده است.

طباطبائیان انجام لوله گذاری انتقال آب کشاورزی به حجم ۲۵ هزارمتر، ایجاد عملیات جاده بین مزارع ۹ هزارمتر، لوله گذاری برای شرکت تعاونی، به طول مسیر ۱۶ هزار و ۵۰۰ متر، انتقال آب شبکه زیر سد شهرستان دامغان به طول ۱۱هزار و ۴۰۰ متر را برخی از این اقدامات برشمرد.

وی از ترمیم و مرمت ۱۹ رشته قنوات در سال گذشته خبر داد و افزود: عملیات مرمت این تعداد قنات با اعتبار ۶ هزار و ۷۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان اضافه کرد: در سال گذشته در مجموع ۸۰۰ هکتار از زمین‌های مستعد این شهرستان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شد.

طراحی سایت توسط فراکارانت