English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان : تکمیل زنجیره تولید در اولویت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان است

 

 

 

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان از تکمیل زنجیره تولید به عنوان یکی از مهمترین اولویت های این صندوق نام برد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، محمد اکبری در نشست بررسی عملکرد صندوق‌های شهرستانی حمایت از توسعه بخش کشاورزی در استان سمنان اظهار داشت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در استان سمنان تاکنون حمایت های ویژه ای را برای تکمیل زنجیره تولید در حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی در این استان انجام داده است.

وی تکمیل زنجیره تولید شیر را یکی از مهم‌ترین اقدامات این صندوق در سال‌های اخیر در راستای تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی و دامی دانست و افزود: با اعطای تسهیلات لازم به یکی از شرکت های فرآوری شیر که اتحادیه تعاونی های کشاورزی دامداران  استان بوده است؛ شاهد تکمیل زنجیره تولید شیر در شهرستان دامغان بوده‌ایم که حتی شیر تولیدی در دیگر شهرستان‌های استان سمنان را نیز فرآوری، بسته‌بندی‌ و توزیع می‌کند.

اکبری اعطای تسهیلات به تشکل های بخش کشاورزی را از جمله اقدامات صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان در راستای تکمیل زنجیره تولید برشمرد و با بیان اینکه امروز ظرفیت فرآوری میزان بیشتر شیر در این کارخانه وجود دارد عنوان کرد: باید زمینه توسعه این کارخانه فرآوری شیر فراهم شود.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه این کارخانه تولید محصولات لبنی ظرفیت پذیرش بیش از ۹۰ تن شیر در هر روز را دارد تصریح کرد: اما امروز شاهد پذیرش تنها ۱۲٫۵ تن شیر در این کارخانه هستیم که از آن ۱۴ نوع مواد لبنی تولید می شود.

اکبری تأمین نقدینگی برای تجهیز و نوسازی واحدهای تولیدی بخش کشاورزی در راستای افزایش بهره وری این واحد ها را از دیگر اقدامات صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان برشمرد و خاطرنشان کرد: اعطای تسهیلات قرض الحسنه و ضروری به بهره برداران بخش کشاورزی و حمایت از تأمین نهاده های تولید محصولات کشاورزی و دامی از دیگر عملکرد های موفق صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در استان سمنان بوده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در استان سمنان به بهره برداران دامی، زراعت، باغ،طیور و عشایری این استان اعطا می‌شود از تشکیل اتاق فکر این صندوق خبر داد و گفت: شناسایی زنجیره تولید در همه زیربخش های کشاورزی، تکمیل زنجیره تولید با جذب اعضای جدید، تکمیل الگوی کشاورزی قراردادی و تنظیم تقویم زمانی به کارگیری منابع صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان در زیر بخش‌های حوزه کشاورزی از جمله اهداف تشکیل این اتاق فکر است.

مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان با اشاره به برنامه های آتی این صندوق، حمایت از تشکل های بخش کشاورزی استان سمنان در راستای ایفای نقش در ایجاد حلقه های زنجیره تولید و زنجیره ارزش و همچنین ممانعت از خروج ارزش افزوده در حوزه کشاورزی را از جمله این برنامه ها عنوان کرد.

طراحی سایت توسط فراکارانت