English | جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۲۷۱ هزار پرونده در سامانه سجاد ثبت‌شده است.

 

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۲۷۱ هزار پرونده در سامانه سجاد ثبت‌شده است..
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید محمد موسوی در نشستی با مدیران جهاد کشاورزی این استان اظهار داشت: در حال حاضر ۲۷۱ هزار پرونده در این سامانه ثبت‌شده است که از این تعداد ۲۳۴ هزار پرونده بررسی و پایش شده است.
وی گفت: از این تعداد پرونده به ۱۸۰ هزار پرونده به مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض و بانکی پرداخت‌شده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی سامانه سجاد با هدف کمک و پرداخت تسهیلات به کشاورزان و جبران خسارت به بهره‌برداران بخش کشاورزی راه‌اندازی شده است.
موسوی تصریح کرد: ثبت اطلاعات در سامانه جامع امداد و بازسازی دولت به نام سامانه سجاد ایجادشده است تا در زمان بروز حادثه روند ارائه خدمات و فرمت به کشاورزان سرعت بیشتری یابد.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی یک هزار و ۴۰۰ دسترسی در استان‌ها اعم از جهاد کشاورزی استان‌ها، شهرستان‌ها و جهاد بخش‌ها در قالب سامانه سجاد در کشور ایجادشده است که در استان سمنان نیز باید در این زمینه به‌صورت جدی به ثبت اطلاعات بپردازد.
وی با اشاره به ضرورت همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به کشاورزان گفت: دولت، مجلس، بانک‌ها، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها در تسهیل و رفع مشکلات بهره‌برداران بخش کشاورزی همکاری لازم را داشته باشند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشاورزان برای خرید کود، بذر نیاز به تسهیلات موردنیاز دارد افزود: بانک‌ها باید نهایت همکاری را با کشاورزان در پرداخت تسهیلات داشته باشند.
موسوی با اشاره به بررسی عملکرد بانک‌ها گفت: بانک‌ها باید در پرداخت تسهیلات همکاری و مساعدت لازم را با کشاورزان داشته باشد و نباید جهاد کشاورزی اجازه دهد که بانک‌ها در این راستا کم‌کاری و کوتاهی کنند.
وی بر تفکیک خسارت‌های ناشی از مخاطرات و بحران‌ها از مخاطرات عادی تأکید کرد و گفت: لازم است خسارت‌های ناشی از مخاطرات و خسارات ناشی از سوء مدیریت‌ها در تجهیز امکانات و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم مشخص شود.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به محدودیت منابع مالی در حوزه‌های مختلف گفت: باید در بخش کشاورزی از فناوری‌های نوین استفاده شود.
موسوی تصریح کرد: به ازای هر یک ریال هزینه در حوزه پیشگیری از مخاطرات می‌توان چندین برابر از بروز و وقوع حوادث جلوگیری کرد و این یک طرح جهانی است که باید در کشور بدان به‌صورت جدی توجه شود.
وی تأکید کرد: باید در بحث آفات و امراض اعتبارات به‌صورت صد درصد تخصیص یابد؛ چراکه عدم توجه به این بخش خسارات بسیار زیاد و جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی گفت: لازم است برای طرح‌های مصوب در حوزه پیشگیری از مخاطرات اعتبارات به صورتی خاص لحاظ شود.
موسوی افزود: مصوبه کمک‌های بلاعوض و اعطای تسهیلات کم‌بهره ویژه کشاورزان و دامداران خسارت‌دیده کشور در هیئت دولت مطرح و به تصویب رسید و این مصوبه به دستگاه‌های ذی‌ربط نظیر وزارت کشور، وزارت جهاد کشاورزی، بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای پیگیری و اقدام ابلاغ شد.

طراحی سایت توسط فراکارانت