English | جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

مدیر آب‌وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: منابع آب‌وخاک باید بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گیرد.

مدیر آب‌وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بر ضرورت توجه به منابع آب‌وخاک تأکید کرد و گفت: خاک مهم‌ترین بستر مدیریت منابع آب در جهان است که باید به آن توجه ویژه شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، حسین شاهینی در همایش روز جهانی خاک اظهار داشت: خاک مهم‌ترین منابع ارزشمند طبیعت و بستر حیات و مهم‌ترین منبع ذخیره آب بوده که باید در حفظ آن کوشا بود.
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز در این همایش به اهمیت خاک اشاره کرد و اظهار داشت: خاک مهم‌ترین عامل تولید و مؤثر در زندگی اقتصادی و اجتماعی بشر است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله قربانیان با بیان اینکه امنیت غذایی جامعه به عهده بخش کشاورزی است افزود: دشمن سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه نظام جمهوری اسلامی ایران انجام داده است و به دنبال این است که امنیت غذایی کشور را نیز با مشکل مواجه کند.
وی با بیان اینکه باید در این برهه زمانی ارزش خاک را بیشتر بدانیم افزود: نان و رزق و روزی ما از خاک به دست می‌آید.
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در آیات و روایات متعددی به خلقت انسان از خاک اشاره‌شده است گفت: در سوره سجده آیه هفت و هشت آمده است که خلقت اولیه انسان از خاک بوده که بعداً خداوند از روح خود در ان دمیده و انسان زنده شده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قربانیان با بیان اینکه حیات انسان وابسته به خاک است تصریح کرد: در سوره حجر آیه ۲۶ نیز آمده است که انسان را از گلی خشکیده که بدبو بود آفریدیم.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اهمیت خاک افزود: ایشان فرمودند «اهمیت خاک از آب بیشتر است».
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اذعان به اینکه در باب فضیلت خاک و کشاورزی آیات و روایات متعددی وجود دارد اضافه کرد: متأسفانه گاه انسان‌ها خاکی را که سالها طول می‌کشد مرغوب و حاصلخیز شود و برای کشاورزی استفاده شود تغییر کاربری داده و زمین مزروعی را از بین می‌برند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قربانیان بر ضرورت حفظ خاک تأکید کرد و گفت: نباید زمینی که از آن رزق و روزی مردم به دست می‌آید به‌راحتی از بین برود.

طراحی سایت توسط فراکارانت