English | پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد : ۶۷۱ میلیون ریال اعتبار جهت افتتاح و بهره برداری از پروژه های عمرانی مدیریت شهرستان سمنان در هفته جهاد کشاورزی

حسین شاهینی گفت : به مناسبت هفته جهاد کشاورزی و سالروز تاسیس نهاد جهاد سازندگی ۲ طرح در شهرستان سمنان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت .

وی افزود : این پروژه ها با حضور نماینده و فرماندار شهرستان و مسئولان سازمان جهاد استان افتتاح گردید. طرح اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار به مساحت ۶/۵ هکتار بصورت قطره ای و نواری و طرح استخر ذخیره آب به گنجایش ۲۵۰۰ متر مکعب  و به صورت خاکی با پوشش ورق پلیتون می باشد .

وی با اشاره به اینکه کل مبلغ تامین اعتبار طرح سیستم آبیاری تحت فشار ۴۶۱ میلیون ریال می باشد افزود : تامین اعتبار پروژه سیستم قطره ای این طرح از محل اعتبارات ملی و خودیاری، مبلغی بالغ بر ۴۶۱ میلیون ریال که ۳۹۲ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و۶۹ میلیون ریال آن به صورت خودیاری انجام گرفته است .

شاهینی در ادامه گفت : اعتبارات استخر ذخیره آب در طرح مذکور از محل اعتبارات استانی است ، کل مبلغ تامین اعتبار این طرح ۲۱۰ میلیون ریال می باشد .

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان در خصوص مزایای این طرح افزود : امکان استفاده آب شور ، امکان استفادهدر خاکهای صخره ای و شیب های تند ، صرفه جویی آب و هزینه های سیستم ، امکان انجام عملیات آسانتر زراعت را می توان از مزایای مهم در اجرای این طرح ها اشاره کرد .

 

 

طراحی سایت توسط فراکارانت