English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان: تعهدات تولید بذر شرکت خدمات حمایتی به بخش خصوصی واگذار شد

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

تعهدات تولید بذر شرکت خدمات حمایتی به بخش خصوصی واگذار شد

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از واگذاری تعهدات تولید بذر شرکت خدمات حمایتی به بخش خصوصی و تعاونی‌های این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، ابوالفضل شاهمرادی با بیان اینکه این مهم بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی صورت گرفته است اظهار داشت: به استناد این اصل و بر اساس ‌نامه معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت تمام تعهدات تولید بذر شرکت خدمات حمایتی به بخش خصوصی و تعاونی‌ها دارای مجوز تولید بذر در استان واگذار شد.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس ۳۷۴ هکتار مزارع تولید بذر گندم که در تعهد شرکت خدمات حمایتی قرار داشت به اتحادیه تعاونی روستایی گرمسار و اتحادیه تعاونی روستایی شاهرود واگذار شد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای اجرای این طرح گفت: بر این اساس مدارک متقاضیان تولید بذر در استان جمع‌آوری و برای صدور مجوز به مؤسسه ثبت گواهی بذر ارسال شد تا در صورت صدور مجوز‌های لازم در برنامه تولید بذر امسال این مهم لحاظ شود.

شاهمرادی با بیان اینکه در سال گذشته تعهدات تولید بذر در استان به‌وسیله ۳ اتحادیه تعاونی روستایی شاهرود، گرمسار و سمنان و یک شرکت خدمات حمایتی انجام می‌شد افزود: امسال تعهدات شرکت خدمات حمایتی به ۲ اتحادیه واگذارشده است.

تمهیدات لازم برای تأمین کودهای شیمیایی در استان اندیشیده شده است

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در ادامه گفت: با هدف افزایش عملکرد کمی و کیفی محصولات زراعی (پائیزه و بهاره) و انجام تغذیه مناسب این محصولات تمهیدات لازم برای تأمین کودهای شیمیایی ماکرو (پرمصرف) و میکرو (کم‌مصرف) در تمام نقاط استان اندیشیده شده است.

شاهمرادی با بیان اینکه این مهم با هدف تسهیل و تسریع در دسترسی کشاورزان به کود موردنیاز آنان صورت گرفته است افزود: کشاورزان در هرزمانی می‌توانند با مراجعه به مراکز توزیع شرکت خدمات حمایتی و سازمان تعاونی روستایی کود موردنیاز خود را تهیه کنند.

طراحی سایت توسط فراکارانت