English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیر امور شیلات استان سمنان:بیش از ۱۰۰۰ تن گوشت ماهی در استان سمنان تولید شد

مدیر امور شیلات استان سمنان:

بیش از ۱۰۰۰ تن گوشت ماهی در استان سمنان تولید شد

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از تولید بیش از یک هزار تن گوشت ماهی در مزارع پرورش ماهی این استان در سال ۱۳۹۶ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، مسعود مهدوی در نشستی با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، با اشاره به آخرین آمار تولید ماهی در مزارع پرورش ماهی این استان اظهار داشت: در سال گذشته بیش از یک هزار و ۴۸ تن گوشت ماهی در مزارع پرورش ماهی استان سمنان تولید شد.

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه مزارع پرورش ماهی استان سمنان درزمینهٔ پرورش ماهی‌های گرم آبی، سرد آبی (قزل‌آلا) و ماهی‌های زینتی فعالیت می‌کند عنوان کرد: در سال ۹۶ بیش از یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار قطعه بچه ماهی سرد آبی از نوع قزل‌آلا در ۵۲ مزرعه پرورش ماهی سرد آبی استان سمنان رهاسازی شد.

به گفته مهدوی، در این سال درمجموع بیش از ۶۴۲ تن گوشت ماهی قزل‌آلا در مزارع پرورش ماهی سرد آبی استان سمنان تولیدشده است.

وی با اشاره به میزان تولید گوشت ماهی‌های گرم آبی در مزارع پرورش ماهی استان سمنان اضافه کرد: در سال گذشته بیش از ۳۴۶ هزار قطعه بچه ماهی گرم آبی در ۲۱۱ استخر ذخیره آب کشاورزی استان سمنان درمجموع به مساحت ۲۲ هکتار رهاسازی شد که درمجموع ۴۰۶ تن گوشت انواع ماهیان گرم آبی از این استخرها حاصل‌شده است.

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از تکثیر، پرورش و تولید حدود ۴۵۰ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در این استان در این مدت خبر داد.

طراحی سایت توسط فراکارانت