English | چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان: کالاهای اساسی مشمول تنظیم بازار در استان سمنان توزیع می‌شود

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

کالاهای اساسی مشمول تنظیم بازار در استان سمنان توزیع می‌شود

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: کالاهای اساسی مشمول تنظیم بازار در استان سمنان توزیع می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، مسعود طاهریان در کارگروه تنظیم بازار استان سمنان که در سالن جلسات شهید شاهی سازمان جهاد کشاورزی این استان برگزار شد اظهار داشت: بر اساس سیاست‌های تنظیم بازار کالاهای اساسی استان سمنان، در مجموع بیش از ۵۸۰ تن انواع برنج در این استان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به ارقام برنج‌های توزیعی در بازارهای این استان افزود: این میزان برنج شامل ۲۴۳ تن “برنج هندی ۱۱۲۱″، ۲۴۳ تن “برنج هندی ۱۱٫پی.آر.” و ۹۷ تن “برنج تایلندی هومالی ” است که در بازارهای استان سمنان توزیع می‌شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: برنج وارداتی در اجرای این طرح، در کیسه‌های ۱۰ کیلوگرمی برای برنج‌های هندی و ۵۰ کیلوگرمی برای برنج‌های تایلندی با نرخ مصوب درب انبار و مصرف‌کننده عرضه شود.

طاهریان با اشاره به قیمت مصوب عرضه این محصولات گفت: در اجرای این طرح “برنج هندی ۱۱۲۱” با قیمت هر کیلوگرم ۵۶ هزار ریال، “برنج هندی ۱۱٫پی.آر.” با قیمت ۲۶ هزار ریال و نیز “برنج تایلندی هومالی ” با قیمت ۳۹ هزار ریال در بازار عرضه می‌شود.

وی با اشاره به مکان‌های عرضه این برنج‌ها در استان سمنان گفت: عرضه این محصولات در مناطق شهری به فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، اتکا و افق کوروش و واحدهای صنفی و نیز در مناطق روستایی به اتحادیه تعاون روستایی استان سمنان سپرده‌شده است.

در این جلسه مقرر شد تا فهرست شرکت‌های تعاونی مصرف محلی از سوی سازمان صنعت معدن و تجارت به سازمان جهاد کشاورزی استان ارسال شود.

حاضران در این نشست همچنین “اتحادیه تعاون روستایی استان سمنان ” را مکلف کردند تا فهرست واحدهای دریافت‌کننده سهیمه برنج را برای نظارت به سازمان صنعت معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل تعزیرات حکومتی و استانداری سمنان ارسال کند.

بر اساس یکی دیگر از مصوبات این جلسه، تمام فروشگاه‌های عرضه‌کننده برنج‌های توزیعی و واحد های صنفی در طرح تنظیم بازار در استان سمنان موظف شدند تا برای نصب بنر مندرج با قیمت مصرف‌کننده (مصوب تنظیم بازار) اقدام و اطلاع‌رسانی لازم اقدام کنند.

نظارت مستمر بر فروشگاه‌ها و واحد های صنفی و واحدهای توزیع اقلام کالاهای مشمول از سوی واحدهای بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت و بازرسی اتاق اصناف استان سمنان از دیگر مصوبات این جلسه بود.

در این جلسه همچنین مقرر شد تا فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان سمنان درزمینهٔ توزیع روغن نباتی و کره حیوانی ۱۰۰ گرمی بر اساس دستورالعمل‌های موجود پیگیری‌های لازم را انجام داده و با اخذ قیمت توزیع ضمن هماهنگی با کارگروه تنظیم بازار استان سمنان، آن را در سراسر استان با نرخ‌های مصوب عرضه کنند.

طراحی سایت توسط فراکارانت