English | چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان : برگزاری دوره آموزشی ترویجی علمی و ترویج مصرف کنستانتره

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان :

برگزاری دوره آموزشی ترویجی علمی و ترویج مصرف کنستانتره

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان از برگزاری یکدوره کلاس آموزشی ترویجی جیره علمی و ترویج مصرف کنستانتره در شهرستان خبر داد .

مرادخادم گفت : امروز با توجه به کمبود علوفه و عدم تعادل میزان علوفه در دسترس کنونی با تعداد دام ، بررسی دقیق تمامی امکانات و منابع که به نحو مطلوب به کار گرفته نمی شوند امری ضروری است .

وی در ادامه اظهار داشت : اهمیت شناخت و ترویج مصرف کنستانتره بیشتر به این دلیل است که تمامی مواد مغذی مورد نیاز در یک نوع علوفه به طور کامل یافت نمی شود و برای برطرف کردن این کمبود از یک ترکیب مشخص پس از آسیاب کردن ، مخلوط کردن و فشرده سازی که کنستانتره نامیده می شود استفاده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان در ادامه ضمن اهمیت شمردن آموزش و ترویج این دوره برای بهره برداران و دامداران خاطرنشان کرد : آموزش و ترویج این مقوله مهم با توجه به دلایل مطروحه موجب بازنگری در شیوه های سنتی تامین مواد غذایی در دامداران سطح منطقه شده است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آرادان در این دوره آموزشی که با حضور تعدادی از دامداران و کارشناسان پهنه برگزار گردید شرکت کنندگان با مسائل مهمی در مقوله جیره غذایی دام از قبیل تغذیه دام ، جیره علمی ، ترویج مصرف و نحوه صحیح تهیه کنستانتره آشنا شدند.

طراحی سایت توسط فراکارانت