English | چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان: تشکیل صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی گامی در جهت توانمند سازی زنان روستایی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان تشکیل صندوق اعتبارات خرد زنان را گامی در جهت توانمند سازی زنان روستایی دانست.
به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان آرادان در جلسه ای که با حضور مسئول بانوان استان و شهرستان و مدیران عامل صندوق شهرستان آرادان صورت گرفت مراد خادم گفت : باید از ظرفیت و پتانسیل بسیار بالقوه ای که در زنان روستایی و عشایر وجود دارد در جهت توانمند سازی و خودکفایی آنان استفاده کرد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان افزایش دسترسی زنان روستایی کم درآمد به تسهیلات،توانمند سازی زنان روستایی برای فعالیت های مشارکتی مرتبط با بخش، ایجاد اشتغال و افزایش سطح درآمد زنان را از اهداف تشکیل صندوق های اعتباری خرد زنان روستایی بیان کرد .
مراد خادم گفت: ضرورت و اهداف تشكيل صندوق اعتبارات خرد براي زنان روستايي به سه ركن اساسي برنامه توسعه اعتبارات خرد يعني تسهيلات ، پس انداز و توانمندسازي زنان روستايي بستگی دارد.
وی با اشاره به ضرورت انتخاب تسهيلگر و به دنبال آن تشكيل كارگاه هاي آموزشي ويژه كارشناسان و اعضاي صندوق ها افزودند: ایجاد کارگاههای آموزشی فرصت بسیار مناسبی است که در جهت حمایت و تقویت صندوق ها ، می توان زنان روستائی را با فرصت های شغلی و نقش آن در زندگی افراد و جامعه آشنا کنیم.
خادم با بیان اینکه زنان روستایی به عنوان بخشی از جامعه به ویژه در ‏دهه اخیر سهم عمده ای در رشد و شکوفایی و اقتصاد خانواده داشته اند گفت: به منظور بهبود و توسعه کسب و کار زنان ‏به ویژه زنان روستایی فعالیت هایی در زمینه توانمندسازی آنان انجام گرفته که می توان به تشکیل صندوق اعتبارات خرد ‏زنان روستایی اشاره کرد.
به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان آرادان در این جلسه ، هماهنگی و اطلاع رسانی در مورد حضور بیشتر بانوان در نمایشگاهها، استفاده از تجربیات یکدیگر در زمینه توانمند سازی بیشتر اعضای صندوق ها ، درآمد زائی و تشکیل گروههایی جهت ارتباطات گسترده اعضاء با یکدیگرمورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طراحی سایت توسط فراکارانت