English | چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان: بیش از ۱۶۰۰۰هکتار باغ پسته در دامغان وجود دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان:

بیش از ۱۶۰۰۰هکتار باغ پسته در دامغان وجود دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان از وجود ۱۶ هزار و ۹۰۰ هکتار باغ پسته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، محسن طباطبائیان اظهارداشت: از این میزان ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار مثمر و مابقی هنوز به باردهی اقتصادی نرسیده است.

وی با بیان اینکه برداشت پسته از پانزدهم مردادماه در این شهرستان آغاز شده است افزود: پیش‌بینی می‌شود برداشت پسته تا اوایل آبان‌ماه ادامه داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با اشاره به کیفیت بالایی پسته این شهرستان گفت: این محصول ارزشمند دارای قدمت حدود چندهزار ساله است که از لحاظ کیفیت ظاهری و طعم در کشور منحصر به فرد است.

طباطبائیان خاطرنشان کرد: محصول پسته در شهرستان دامغان در مناطق حومه، قهاب رستاق، صرصر و دامنکوه با ارقام و گونه‌های متفاوت پراکنده است.

وی به برخی از گونه‌های پسته در شهرستان دامغان اشاره کرد و گفت: عباسعلی، شاه‌پسند، خنجری، فرخی، اکبری، احمدآقایی، حاج حسینی و غیره برخی از ارقام است که بر حسب انتخاب‌های طبیعی و انسانی در بلند مدت در این مناطق بومی شده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان افزود: امسال متأسفانه وضعیت تولید محصول در شهرستان با توجه به سرمای دیررس بهاره مطلوب نبوده ولی پیش بینی می‌شود که حدود ۴ هزار تن محصول خشک تولید شود.

طباطبائیان گفت: از این مقدار محصول حدود ۳۵ درصد به صورت تازه فروشی به بازارهای داخلی عرضه و مابقی در ۱۰۵ واحد فرآوری مکانیزه و نیمه مکانیزه ضبط می‌شود و محصول خشک شده به بازارهای داخلی و خارجی برای صادرات هدایت می‌شود.

طراحی سایت توسط فراکارانت