English | جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان: سطح زیر کشت زعفران در دامغان افزایش یافت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان:

سطح زیر کشت زعفران در دامغان افزایش یافت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با اشاره به سطح زیر کشت محصول زعفران در این شهرستان گفت: سطح زیر کشت زعفران در دامغان افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید محسن طباطبائیان اظهار داشت: در حال حاضر سطح زیر کشت محصول زعفران در این شهرستان ۱۴٫۶ هکتار است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۱ هکتار از این محصول به باردهی اقتصادی رسیده است و مابقی آن در مراحل اولیه رشد قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با اشاره به متوسط عملکرد زعفران در این شهرستان خاطرنشان کرد: امسال عملکرد این محصول در شهرستان دامغان سه کیلوگرم در هر هکتار است.

طباطبائیان با اشاره به برنامه‌های اداره جهاد کشاورزی دامغان برای افزایش عملکرد تولید زعفران در این شهرستان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با تغذیه بیشتر مزارع و عملیات داشت و برداشت بهتر، عملکرد این محصول در هر هکتار افزایش یابد.

وی با اشاره به برنامه‌های اداره جهاد کشاورزی شهرستان دامغان برای توسعه کشت زعفران در این شهرستان افزود: امسال از طریق حمایت‌های بانکی و اعطای تسهیلات کم‌بهره و بلندمدت زمینه توسعه این محصول گیاهی ارزشمند در شهرستان دامغان فراهم شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با اشاره به نتایج این حمایت‌های دولتی برای توسعه کشت زعفران در شهرستان دامغان تصریح کرد: با حمایت‌های انجام شده امسال حدود ۵ هکتار به سطح زیر کشت زعفران در شهرستان دامغان افزوده شده است.

طباطبائیان با اشاره به اینکه زعفران گیاهی با ارزش افزوده بسیار بالا است که سودآوری زیادی برای کشاورزان این محصول دارد خاطرنشان کرد: نیاز بسیار اندک زعفران به آب و کم آب‌بری آن سبب شده است تا زعفران به گیاهی ارزشمند و با صرفه اقتصادی برای کشاورزان تبدیل شود.

طراحی سایت توسط فراکارانت