English | جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان : سیل ۴۵ میلیارد ریال به بخش‌ کشاورزی دامغان خسارت زد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با اشاره به وقوع سیل در اوایل امسال در برخی از استان‌های کشور و همچنین استان سمنان گفت: سیل در مجموع ۴۵ میلیارد و ۵۶۵ میلیون ریال به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت زد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، محسن طباطبائیان با اشاره به برآورد خسارت سیل به بخش اراضی زراعی اظهار داشت: سیل به حدود ۱۹۲ هکتار از اراضی زراعی زیر کشت گندم، جو، کلزا و سایر محصولات جالیزی شهرستان دامغان خسارت زد.
وی به ارزش ریالی این میزان خسارت در بخش زراعی شهرستان دامغان اشاره کرد و گفت: سیل بالغ بر ۴ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال به محصولات زراعی شهرستان دامغان خسارت زد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با اشاره به خسارت وارد شده به درختان میوه مناطق سردسیری و انار نیز گفت: سیل به ۱۵۴ هکتار از این درختان خسارت زده و ارزش ریالی این خسارت بالغ بر ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.
طباطبائیان با اشاره به میزان خسارت وارد شده به باغات پسته شهرستان دامغان نیز گفت: سیل به حدود ۱۰۰ هکتار از باغات پسته خسارت زد و کشاورزان این بخش ۸ میلیارد ریال خسارت دیدند.
وی با بیان اینکه در اثر وقوع سیل به بخش دام این شهرستان نیز خسارت فراوانی وارد شد خاطرنشان کرد: بر اثر سیل ۱۸۲ رأس دام سبک « گوسفند، بره و بزغاله» و همچنین ۱۴۸ قطعه مرغ بومی نیز تلف شدند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان میزان خسارت وارد شده به بخش دام این شهرستان را یک میلیارد و ۵۳۹ میلیون ریال عنوان کرد.
طباطبائیان افزود: در مجموع بر اثر حادثه سیل حدود ۱۲۱ نفر بهره‌بردار بخش کشاورزی شهرستان دامغان خسارت دیدند.

طراحی سایت توسط فراکارانت