English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان: مزارع دامغان به صورت مستمر از نظر وجود سن پایش می شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان از پایش مستمر مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: کارشناسان به صورت مستمر از مزارع بازدید کرده و وجود سن را در این مزارع رصد می‌کنند.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان محسن طباطباییان اظهار داشت: بر اساس بازدیدهای صورت گرفته از مزارع حومه شهرستان، سن و شته و در برخی موارد سفیدک پودری مشاهده شده است.
وی با اشاره به میزان تراکم سن در مزارع شهرستان دامغان گفت: بالاترین تراکم سن پنج دهم عدد در هر مترمربع در مزارع روستای برم مشاهده شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان افزود: با توجه به شرایط جوی حاکم و آب و هوا و همچنین نرسیدن به نرم مبارزه در روزهای آتی پایش این آفت در مزارع به کارشناسان توصیه شده است.
طباطباییان با اشاره به رویت شته و سفیدک پودری در برخی موارد خاطرنشان کرد: به محض مساعد شدن شرایط آب و هوایی مبارزه شیمیایی با این آفات در مزارع این شهرستان آغاز می شود.
وی درباره نصب فرمون کرمانیا و کارت زرد نیز گفت: فرمون کرمانیا از ۲۹ اسفند در باغات نصب و پایش روزانه این تله انجام می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان خاطرنشان کرد: درباره شکار پسیل زمستان گذران تا کنون کارت‌زرد تراکم بسیار پایینی در حد۲ عدد پسیل زمستان گذران را نشان داده است.

طراحی سایت توسط فراکارانت