English | چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان: وجود بیش از ۱۶۰۰۰ هکتار باغ پسته در دامغان/ پیش بینی تولید ۴۰۰۰ تن پسته از باغات دامغان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان:

وجود بیش از ۱۶۰۰۰ هکتار باغ پسته در دامغان/ پیش بینی تولید ۴۰۰۰ تن پسته از باغات دامغان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: ۱۶ هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان را باغات پسته تشکیل می دهد که از این میزان ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن مثمر و ۴ هزار و ۴۰۰ هکتار آن نیز به باردهی اقتصادی نرسیده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید محسن طباطبائیان با اشاره به کیفیت بالای محصول پسته دامغان اظهارداشت: این محصول ارزشمند دارای قدمت چندهزارساله بوده که از لحاظ کیفیت، ظاهر و همچنین مزه در کشور منحصر به فرد است.

وی با بیان اینکه پسته در مناطق مختلفی از شهرستان دامغان کشت می‌شود افزود: باغات پسته دامغان به صورت عمده در مناطق قهاب رستاق، صرصر و دامنکوه قرار دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با اشاره به کشت گونه‌های مختلف پسته در این شهرستان اضافه کرد: عباسعلی، شاهپسند، خنجری، فرضی، اکبری، احمدآقایی و حاج حسینی از مهم‌ترین ارقام پسته این شهرستان هستند که این ارقام بر حسب انتخاب های طبیعی و انسانی در بلند مدت بومی این منطقه شدند.

طباطبائیان خاطرنشان کرد: امسال متأسفانه وضعیت تولید محصول پسته در شهرستان دامغان به علت سرمای دیررس بهاره مطلوب نبوده و پیش بینی می‌شود ۴۰۰۰ تن محصول خشک تولید شود.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع محصول پسته تولیدی امسال شهرستان دامغان ۳۵ درصد به صورت تازه فروشی به بازارهای داخلی عرضه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با اشاره به اهمیت وجود صنایع تبدیلی در ایجاد ارزش افزوده بیشتر محصولات کشاورزی گفت: از مجموع پسته امسال ۶۵ درصد آن در ۱۰۵ واحد فرآوری مکانیزه و غیرمکانیزه ضبط شده و محصول خشک شده به بازارهای داخلی و خارجی برای صادرات هدایت می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برداشت پسته در دامغان از ۱۵ مرداد آغاز و تا اوایل آبان ماه ادامه دارد.

طراحی سایت توسط فراکارانت