English | جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: ۷۵۰۰ تن گندم از اراضی کشاورزی دامغان برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ تن محصول گندم از اراضی کشاورزی این شهرستان برداشت شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، محسن طبا طبا ئیان از آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: امسال گندم در سطح یک‌ هزار و ۳۶۴ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان دامغان کشت‌شده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به بارندگی‌های مناسب امسال و همچنین ارقام گندم کشت‌شده در شهرستان دامغان پیش‌بینی می‌شود عملکرد محصول گندم آبی پنج و نیم تن در هکتار باشد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با اشاره به ارقام کشت‌شده گندم در این شهرستان گفت: سیوند، پیشگام، میهن، سیروان و حیدری برخی از ارقام کشت‌شده گندم در این شهرستان است.
طبا طبائیان گفت: با هدف تأمین بخشی از بذر امسال ۲۰ هکتار از اراضی شهرستان دامغان به کشت بذر مادری گندم اختصاص‌یافته که پیش‌بینی می‌شود نه تن در هکتار از مزارع برداشت شود.
وی با اشاره به برخی اقدامات انجام‌شده در راستای حمایت از کشاورزان گفت: تأمین نهاده‌های کشاورزی مانند کودهای شیمیایی به میزان ۲۷۰ تن، توزیع بیش از ۱۰۵ تن بذر گواهی‌شده گندم و برگزاری کارگاه آموزشی برای انتقال دانش و تکنولوژی به زارعین برخی از اقدامات انجام‌شده در شهرستان دامغان است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با بیان اینکه برداشت گندم از ۲۸ خردادماه در این شهرستان آغازشده است خاطرنشان کرد: برداشت گندم با ۱۱ دستگاه کمباین در منطقه حومه این شهرستان شروع و تا نیمه اول مردادماه در منطقه رودبار ادامه خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: خرید تضمینی گندم از سوی اداره بازرگانی و در چهار مرکز دامغان، رودبار، قدرت‌آباد و کلاته انجام می‌شود.

طراحی سایت توسط فراکارانت