English | سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان: دوره‌های پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سمنان برگزار می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان:

 دوره‌های پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سمنان برگزار می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان بر ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی پیشگیری از آنفلوانزای پرندگان در سمنان تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سمنان، علی آقا شاهی در جلسه کمیته فنی که با موضوع پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و در سالن جلسات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سمنان برگزار شد اظهار داشت: آنفلوانزای فوق حاد طيور يک بيماری ويروسي در بین پرندگان است که در فصل زمستان شیوع پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه رعايت اصول بهداشتي در مرغداری‌های استان سمنان سبب کنترل و عدم شیوع این بیماری می‌شود بیان کرد: با رعایت اصول بهداشتی از سوی مرغداری‌های استان سمنان، موج نخست بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این استان مشاهده نشد و انتظار می‌رود تا این روند ادامه یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان با تأکید بر اینکه شیوع این بیماری سبب تلفات شدید در طیور شده و این مهم ممکن است بر بازار مصرف محصولات مرتبط با طیور تأثیر بگذارد بیان کرد: باید با رعایت مسائل بهداشتی و بررسی دقیق موارد غیرعادی از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مرغداری‌های سمنان پیشگیری کرد.

در این نشست مقرر شد تا دوره‌های آموزشی و ترویجی برای گروه‌های مختلف هدف  مرغداران صنعتی بومی روستایی عمومی مردم و به‌ویژه روستاییان با همکاری مشترک جهاد کشاورزی، دامپزشکی شرکت تعاونی مرغداران، بخشداری و دهیاری‌ها برگزار شود.

برگزاری ممنوعیت صدور مجوز مشاغل خانگی در حوزه طیور یا ماکیان و فرآورده‌های آن از دیگر مصوبات مهم این جلسه در راستای مبارزه با شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سمنان بود.

حاضران در این جلسه اطلاع‌رسانی در سطح روستاها از سوی بخشداری دهیاری‌ها شوراها به‌منظور گزارش تلفات غیرعادی پرندگان به دامپزشکی و عدم خرید طیور از سایر استان‌ها را به‌عنوان یکی دیگر از مصوبات خود تصویب کردند.

اطلاع‌رسانی و تشدید اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای به مرغداران از سوی شرکت تعاونی مرغداران، تهیه و توزیع بروشور و پمفلت‌های آموزشی و نیز ارسال پیامک‌های بهداشتی به مرغداران از سوی دامپزشکی سمنان از دیگر مصوبات این جلسه بود.

اعضای این جلسه با تأکید بر لزوم انجام اقدامات قرنطینه‌ای برای پیشگیری شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تصویب کردند که با هماهنگی فرمانداری سمنان در خصوص لزوم اقدامات قرنطینه‌ای از سوی دامپزشکی این شهرستان اقدام شود.

حاضران در این جلسه بر ضرورت همکاری همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با پرورش طیور و نیز شرکت تعاونی مرغداران با دامپزشکی سمنان در راستای پیشگیری و مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به‌عنوان یکی دیگر از مصوبات خود تأکید کردند.

در این نشست مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان، نماینده فرمانداری، روسای ادارات دامپزشکی، تولیدات دامی، آموزش و ترویج، شرکت تعاونی حومه استان سمنان، اتحادیه مرغ تخم‌گذار حضور داشتند.

طراحی سایت توسط فراکارانت