English | شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود خبر داد : برگزاری کلاس آموزشی فیزیولوژی پس از برداشت محصولات کشاورزی در شهرستان

محمدرضا قاسمی گفت : اهمیت دادن به مقوله روشهای پس از برداشت محصولات و آشنائی با روشهای مراحل پس از تولید محصولات اعم از سبزیجات ، گلها ، گیاهان زینتی و …. میتواند نقش بسیار مهمی در حفظ کمیت و کیفیت محصولات بعهده داشته باشد.
وی افزود: در همین راستا تمام عواملی که باعث از دست رفتن کیفیت محصول و خرابی آن شود به نحوی به حداقل میرسد و از آنجائیکه حفظ کمیت و کیفیت محصول از زمانی که برداشت می شودتا مادامیکه توسط مشتری خریداری شود از فاکتور های مهم صنعت تولید در عرصه کشاورزی می باشد.بنابراین می توان از پس از برداشت محصول به عنوان مهمترین عامل تولید یاد کرد .
قاسمی در ادامه با اشاره به اهمیت این حوزه در شهرستان یادآور شد : در مدیریت شهرستان شاهرود با برپایی دوره های آموزشی و آشنائی کشاورزان به این موضوع مهم سعی شده است که از تلفات هزینه ای و اقتصادی در قسمت های مختلف کشاورزی به نحوی جلوگیری شود. به همین منظور در این دوره ها از روش های مختلف پس از برداشت شامل تکنیک های دمای محصول و خشک کردن آنها ، دسته بندی ، بسته بندی ، تکنیک های حفظ رطوبت و غیره …. تو ضیحاتی به کشاورزان و بهره برداران ارائه شد .
وی در پایان اشاره کرد : هدف اصلی از برگزاری این دوره ها سهولت در عملیات جابجایی محصولات، نگهداری بهتر محصولات و بالا بردن عمر انبار داری ، کاهش ضایعات محصولات می باشد.

 

 

طراحی سایت توسط فراکارانت