English | جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی از افتتاح سیستم ‌آبیاری نوین در ۸۲ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی از افتتاح سیستم ‌آبیاری نوین در ۸۲ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، علی‌اصغر محمدی در حاشیه افتتاح این پروژه بخش کشاورزی اظهار داشت: اجرای این طرح باهدف بهینه‌سازی مصرف آب در اراضی این شهرستان اجراشده است.
وی با بیان اینکه استان سمنان به علت خشک‌سالی‌های متعدد با کم‌آبی مواجه است افزود: استفاده از روش‌های نوین آبیاری گامی در راستای استفاده درست از منابع آبی موجود است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی بهینه‌سازی و صرفه‌جویی آب کشاورزی و افزایش راندمان آبیاری را از دیگر اهداف اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی عنوان کرد.
محمدی با اشاره به میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این سیستم آبیاری نوین (سنتر لینیر)-قطره‌ای گفت: برای اجرای این پروژه ۶ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال هزینه شده است.
وی با بیان اینکه دولت برای اجرای این سیستم‌های به بهره‌برداران تسهیلات ویژه‌ای اعطا می‌کند افزود: اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه‌های بخشی از سوی دولت و بخشی نیز از سوی خود بهره‌بردار تأمین می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی خاطرنشان کرد: در این اراضی محصولات چغندرقند، گندم و ذرت کشت‌شده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در آئین افتتاح این پروژه بخش کشاورزی استاندار سمنان، نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس و فرماندار شهرستان میامی نیز حضور داشتند.

طراحی سایت توسط فراکارانت