English | شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی: سطح کشت کلزا در میامی ۱۰ برابر سال گذشته شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی با اشاره به افزایش سطح زیر کشت محصول کلزا در این شهرستان گفت: سطح کشت کلزا در میامی ۱۰ برابر سال گذشته شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ، علی اصغر محمدی با بیان اینکه سطح زیر کشت کلزا سال گذشته در این شهرستان ۷۰ هکتار بود اظهار داشت: امسال سطح زیر کشت این محصول به ۷۰۰ هکتار رسیده است.
وی با بیان اینکه برداشت محصول کلزا در میامی آغاز شده است خاطر نشان کرد: برداشت کلزا تا پایان تیرماه در این شهرستان ادامه دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی با بیان اینکه امسال کشاورزان از کشت کلزا استقبال خوبی داشتند به برخی از حمایت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان در زمینه کشت کلزا اشاره کرد و اظهار داشت: تأمین بذر به موقع و همچنین تأمین ماشین آلات کاشت و برداشت در میزان استقبال کشاورزان برای کشت این محصول تأثیرگذار بوده است.
محمدی به دیگر حمایت های سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در راستای توسعه سطح زیر کشت محصول استراتژیک کلزا گفت: نظارت کامل کارشناسان کشاورزی بر مراحل کاشت، داشت و برداشت این محصول، خرید تضمینی محصول و همچنین پرداخت به موقع وجه به کلزاکاران این شهرستان از جمله اقداماتی است که در این زمینه انجام شده است.
وی به متوسط عملکرد این محصول در سال گذشته اشاره کرد و گفت: متوسط عملکرد در هر هکتار سال گذشته یک تن و ۳۰۰ کیلوگرم بود که امسال این میزان به ۲ تن رسیده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود امسال ۱۴۰۰ تن محصول کلزا از مزارع زیر کشت این محصول در میامی برداشت شود.

طراحی سایت توسط فراکارانت