English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی گفت: ۲۵ جعبه تخم نوغان در ميامي توزيع شد.

۲۵جعبه تخم نوغان در میامی توزیع شد/ توزیع نوغان نسبت به سال گذشته ۹۰ درصد افزایش داشته است
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی از توزیع ۲۵ جعبه تخم نوغان بین بهره‌برداران روستاهای کلاته اسد، فرومد و استربند خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان توزیع تخم نوغان در بین بهره برداران نسبت به سال گذشته افزایش ۹۰ درصدی داشته است.
وی با بیان اینکه تولید پیله ابریشم سال گذشته ۱۰۵ کیلوگرم بود خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال میزان تولید به ۴۰۰ کیلوگرم برسد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی با اشاره به برخی مزایای اجرای نوغانداری در این شهرستان گفت: قیمت خرید مناسب و بالاتر از خرید تضمینی، اشتغال‌زایی برای بیش از ۵۰ نفر به صورت مستقیم و داشتن سابقه تولید این فعالیت در شهرستان برخی از مزایای نوغانداری است.
محمدی به برخی از مشکلات نوغانداران این شهرستان اشاره کرد و گفت: کمبود نهالستان و درخت توت برای تامین غذا، نبودن مرکز خرید برای پیله های تولیدی و حضور دلالان در زمان خرید برخی از این مشکلات است.
وی پایین بودن دانش فنی نوغانداران و سمپاشی برخی از باغداران و آلوده کردن درختان و غیر قابل استفاده شدن برگ ها برای کرم ابریشم را برخی دیگر از مشکلات موجود در این بخش عنوان کرد.

طراحی سایت توسط فراکارانت