English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمسار: ۲۲۰۰۰ تن گندم در شهرستان گرمسار تولید شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمسار با اشاره به میزان تولید گندم در این شهرستان گفت: امسال ۲۲ هزار تن گندم از اراضی زیر کشت این محصول به دست آمد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، افشین مشیری با بیان اینکه برداشت گندم از اراضی این شهرستان به پایان رسیده است اظهار داشت: امسال گندم در سطح حدود ۴ هزار هکتار از اراضی این شهرستان کاشته شد که از این سطح ۲۲ هزار تن گندم برداشت شد.
وی با اشاره به خرید تضمینی گندم از گندمکاران این استان نیز گفت: مراکز خرید گندم در سطح استان و همچنین شهرستان گرمسار مستقر بوده و از محصول گندم را از کشاورزان خریداری می‌کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمسار خاطرنشان کرد: هرساله مراکز خرید گندم در زمان خرید گندم در سطح شهرستان مستقرشده و گندم مازاد بر نیاز گندمکاران را از آنان خریداری می‌کند و امسال نیز هم‌زمان با برداشت گندم کار خرید گندم در سطح شهرستان آغاز شد.
مشیری خاطرنشان کرد: از مجموع ۲۲ هزار تن گندم تولیدی استان حدود ۱۸ هزار و ۵۳۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از سوی مراکز خرید گندم در این شهرستان خریداری شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ۳۱ مرکز خرید گندم در استان آماده خرید محصول کشاورزان است که از این تعداد ۶ مرکز در شهرستان‌های گرمسار و آرادان مستقر است.
بر اساس مصوبه دولت هر کیلوگرم گندم به قیمت کیلویی هزار و ۳۰۰ تومان با پایه افت مفید چهار درصد و غیرمفید دو درصد از کشاورزان خریداری می‌شود.

 

طراحی سایت توسط فراکارانت