English | جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

مدیر جهاد کشاورزی میامی خبر داد:پیش‌بینی تولید ۶۰۰ تن کلزا از مزارع میامی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی با اشاره به کشت کلزا در مزارع این شهرستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۶۰۰ تن کلزا از مزارع میامی برداشت شود.
به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان میامی، علی‌اصغر محمدی اظهار داشت: درمجموع ۳۸۵ هکتار از مزارع شهرستان میامی زیر کشت کلزا قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: از این میزان ۳۰۰ هکتار آن قابل‌برداشت و از سطح سبز مطلوبی برخوردار است که پیش‌بینی می‌شود به‌طور میانگین در هر هکتار ۲ تن برداشت شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی با بیان اینکه سطح زیر کشت کلزا آبی شهرستان نسبت به سال گذشته کاهش داشته است گفت: نصب کنتورهای هوشمند در چاه‌های کشاورزی و کاهش میزان آب برداشتی از سوی کشاورزان و توزیع بذرهای ناشناس و جدید که مورد اعتماد و تائید کشاورزان نمی باشد برخی از دلایل کاهش سطح زیر کشت کلزا آبی شهرستان میامی است.
محمدی عدم تأمین به‌موقع بذر برای کشت و همچنین هم‌زمانی آبیاری مرحله آخر چغندرقند با آبیاری مرحله اول (کشت) کلزا را از دیگر دلایل کاهش سطح زیر کشت کلزا آبی در شهرستان میامی عنوان کرد.
وی به برخی از ارقام کشت‌شده کلزا در شهرستان میامی اشاره کرد و گفت: نپتون، لورن، ریتما، سام بریو و ماراتن از مهم‌ترین ارقام کشت‌شده کلزا در مزارع میامی است.

طراحی سایت توسط فراکارانت