English | پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان مبارزه با علفهای هرز غلات در ۲۰ هزار هکتار از اراضی استان سمنان انجام شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای طرح مبارزه با علفهای هرز غلات در ۲۰ هزار هکتار از اراضی این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، عباس مشیریان در نشست هماهنگی برنامه های اقتصاد مقاومتی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: این مبارزه در سطح ۱۹ هزار و ۹۶۸ هکتار از مزارع گندم و جو در استان سمنان انجام شده است.

به گفته وی، مزارع گندم و جو در دو گونه کشت دیم و آبی زیر پوشش طرح مبارزه با علفهای هرز غلات قرار گرفته اند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: کار مبارزه با علفهای هرز پهن برگ در ۸۹۹۰ هکتار از اراضی گندم زیر کشت گندم اجرا شد که از این میزان ۵۷۵۸ هکتار آن مربوط به اراضی گندم آبی و ۳۲۳۲ هکتار آن نیز مربوط به اراضی گندم از نوع کشت دیم بوده است.

مشیریان از اجرای عملیات مبارزه با علفهای هرز نازک برگ در ۲۳۹۷ هکتار از اراضی گندم استان سمنان خبر داد و گفت: از این میزان ۲۳۶۴ هکتار مربوط به مزارع گندم آبی و ۳۳ هکتار آن نیز مربوط به مزارع گندم استان سمنان بوده است.

به گفته وی، عملیات مبارزه با علفهای هرز توأم در ۴۸۵۴ هکتار از مراتع مزارع گندم آبی استان سمنان اجرا شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: در مجموع عملیات مبارزه با علف های هرز در ۱۲ هزار و ۹۷۶ هکتار از مزارع گندم آبی و ۳۲۶۵ هکتار از مزارع گندم دیم استان سمنان اجرایی شد که این آمار مجموع مبارزه با علفهای هرز در مزارع گندم آبی و دیم استان سمنان را به ۱۶ هزار و ۲۴۱ هکتار می رساند.

مشیریان با اشاره به اینکه عملیات مبارزه با علف های هرز پهن برگ در ۱۴۴۵ هکتار از مزارع جو آبی و دیم استان سمنان اجرایی شد گفت: از این میزان ۱۲۸۱ هکتار مربوط به مزارع جو آبی و ۱۶۴ هکتار مربوط به مزارع کشت جو با نوع آبیاری دیم بوده است.

وی با اشاره به اجرای عملیات مبارزه با علفهای هرز نازک برگ در ۳۴۷ هکتار از مزارع کشت جو آبی و مبارزه با علفهای هرز توأم در ۱۹۳۵ هکتار از مزارع کشت جوی آبی استان سمنان خاطرنشان کرد: در مجموع کار مبارزه با علفهای هرز در ۳۷۲۷ هکتار از مزارع جو در استان سمنان انجام شد که از این میزان ۳۵۶۳ هکتار آن مربوط به مزارع کشت جو آبی و ۱۶۴ هکتار نیز مربوط به مزار کشت جو به صورت دیم بوده است.

 

 

 

طراحی سایت توسط فراکارانت