English | چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان: مبارزه با آفات با سن غلات در بیش از ۲۶ هزار از اراضی استان سمنان انجام شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای عملیات مبارزه با آفات با سن غلات در بیش از ۲۶ هزار از اراضی این استان خبر داد.به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، عباس مشیریان با اشاره به لزوم حفظ مزارع غلات از آفات، به اجرای عملیات مبارزه با سن غلات در مزارع گندم و جوی این استان اشاره کرد و اظهار داشت: مبارزه با آفات سن مادری و پوره در سطح ۲۶ هزار و ۷۰ هکتار از اراضی جو و گندم استان سمنان انجام شد.
وی به اشاره به اقدامات انجام‌شده درزمینهٔ مبارزه با افت سن غلات بیان کرد: سطح کل مبارزه با سن مادری در مزارع گندم و جو استان درمجموع ۱۵ هزار و ۶۶۰ هکتار بوده است که حدود ده هزار و ۳۳۰ هکتار برای مزارع زیر کشت گندم بوده و ۵ هزار و ۳۳۰ هکتار برای مزارع زیر کشت جو استان بوده است.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه عملیات مبارزه با سن مادری از ۲۵ فروردین‌ماه امسال آغاز شد خاطرنشان کرد: مبارزه اصولی و دقیق با سن مادری و پوره بر اساس دستورالعمل ارسالی از سوی سازمان حفظ نباتات کشور در دستور کار و برنامه مبارزه قرار دارد.
مشیریان گفت: سطح کل مبارزه با سن مادری ۱۵ هزار و ۶۶۰ هکتار و مبارزه با پوره این آفت نیز در سطح ۱۰ هزار و ۴۱۰ هکتار بوده است که به لحاظ اهمیت مبارزه با سن مادری بیشترین سطح مبارزه به سن مادری اختصاص یافت.
وی خاطرنشان کرد: از مجموع سطح کل مبارز با سن پوره حدود ۸ هزار و ۹۰ هکتار آن در اراضی زیر کشت گندم و ۲ هزار و ۳۲۰ هکتار آن در اراضی زیر کشت جو انجام‌شده است. مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: شهرستان گرمسار با ۶ هزار و ۱۵۰ هکتار، آرادان با ۳ هزار و ۹۰۰ هکتار و میامی با ۲ هزار و ۱۱۰ هکتار بیشترین سطح مبارزه را به خود اختصاص دادند و شهرستان‌های سمنان، شاهرود، سرخه و دامغان در رده‌های بعدی قرار دارند.
مشیریان با اشاره به اجرای عملیات مبارزه با سن غلات در اکثر شهرستان‌های استان سمنان گفت: سن غلات در مناطق سردسیر مانند مزارع غلات شهرستان مهدی‌شهر وجود ندارد.

 

طراحی سایت توسط فراکارانت