English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیر صنایع تبدیلی و غذائی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان: ۲۱۷ مجوز تأسیس صنایع تبدیلی کشاورزی و دامی در استان سمنان صادر شد

مدیر صنایع تبدیلی و غذائی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

۲۱۷ مجوز تأسیس صنایع تبدیلی کشاورزی و دامی در استان سمنان صادر شد

مدیر صنایع تبدیلی و غذائی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به آخرین وضعیت صنایع تبدیلی در استان سمنان گفت: تا امروز با تلاش‌های انجام شده در سال‌های اخیر ۲۱۷ مجوز تأسیس صنایع تبدیلی کشاورزی و دامی در استان سمنان صادر شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، رحمت الله کاشی اظهار کرد: در یک سال گذشته ۷۴ مجوز تأسیس و ۲۰ پروانه بهره‌برداری صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان سمنان صادر شده است.

وی تعداد واحدهای صنایع تبدیلی دارای پروانه بهره‌برداری و واحدهای صنایع تبدیلی به تولید رسیده در استان سمنان را به ترتیب ۶۴ و ۷۳ واحد اعلام و تصریح کرد: هم اکنون ۵۴ واحد تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و دامی در استان سمنان در حال احداث است.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه در صورت تکمیل و بهره‌برداری از همه ۲۱۷ واحد صنایع تبدیلی دارای مجوز تأسیس در این استان برای سه هزار و ۸۱۳ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود اضافه کرد: این واحدها در مجموع ظرفیت تولید بیش از یک میلیون و ۲۰۹ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی فرآوری شده را خواهند داشت.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: اولویت‌های سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی و غذایی استان سمنان تدوین شده است.

کاشی با بیان اینکه حمایت‌های تسهیلاتی در زمینه توسعه صنایع تبدیلی در استان سمنان صورت می‌گیرد افزود: در راستای استفاده بهینه از امکانات زیربنایی موجود مانند آب و برق، تأسیسات و ساختمان واحدهای صنایع تبدلی راکد و نیمه فعال،این سازمان آماده هرگونه همکاری برای بازسازی، نوسازی و اصلاح ساختار این واحدها است.

وی گفت: بهره وری حداکثری از منابعی مانند آب، خاک و انرژی در بخش کشاورزی از دیگر نتایج توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی است.

طراحی سایت توسط فراکارانت