English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان: ۸ فقره جواز تاسیس با پیش بینی سرمایه گذاری ثابت۱۸۲ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال۱۴۸ نفر در استان

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به صدور هشت مجوز تأسیس واحدهای کشاورزی و دامی در این استان در خردادماه امسال گفت: با اتمام و راه‌اندازی این واحدهای تولیدی ۱۸۲ میلیارد ریالی در حوزه کشاورزی و دامی استان سمنان سرمایه گذاری می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، رحمت‌الله کاشی در کمیته اقتصاد مقاومتی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: از هشت مجوز تأسیس صادر شده در حوزه جهاد کشاورزی استان سمنان در خردادماه امسال، چهار مورد مربوط به حوزه زراعی، سه مورد مربوط به حوزه باغی و یک واحد دیگر نیز در حوزه دام و طیور بوده است.

وی با بیان اینکه برای این هشت واحد در مجموع ۱۸۲میلیارد ریال سرمایه گذاری ثابت و در گردش انجام شده است عنوان کرد: از این مبلغ ۱۸۲۲۹۷ میليون ریال آن مربوط به سرمایه گذاری ثابت و ۸۱۷۰۳ میلیون ریال آن نیز مربوط به سرمایه در گردش این واحدهای تولیدی پس از بهره برداری کامل است.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به آمار تفکیکی سرمایه گذاری ثابت این واحدهای تولیدی در حوزه جهاد کشاورزی بیان کرد: از مجموع ۱۸۲۲۹۷ میلیون ریال سرمایه گذاری ثابت که با بهره برداری از این واحدها در استان سمنان صورت می‌گیرد، ۹۵ میلیون ریال آن در بخش دام و طیور، ۷۵۶۴۶ میلیون ریال آن در حوزه زراعی و ۱۱۶۵۱ میلیون ریال آن نیز در بخش باغی است.

به گفته کاشی، از مجموع  ۸۱۷۰۳ میلیون ریال سرمایه در گردش این هشت واحد تولیدی در صورت بهره برداری کامل از آن نیز ۴۰۷۹۷ میلیون ریال آن در حوزه زراعی بوده و ۳۲۷۱۲ میلیون ریال و ۸۱۹۴ میلیون ریال آن نیز به ترتیب در حوزه‌های دام و طیور و نیز باغی خواهد بود.

وی با اشاره به ظرفیت تولید این واحدهای کشاورزی و دامی در استان سمنان خاطرنشان کرد: در صورت بهره برداری کامل از این واحدها، سالانه ۴۰ هزار و ۴۸۶ تن به  ظرفیت فر آوری انواع محصولات کشاورزی و دامی در استان سمنان افزوده خواهد شد.

 مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: این واحدها برای تولید این میزان محصول، ۵۸ هزار و ۲۱۰ تن از انواع مواد اولیه و خام زراعی، باغی و دام و طیور را مصرف می‌کنند.

کاشی با اشاره به تأثیر پیش بینی بهره برداری این واحدهای تولیدی در ایجاد فرصت‌های جدید شغلی در استان سمنان اضافه کرد: با بهره برداری کامل از این واحدهای تولیدی، برای ۱۴۸ نفر اشتغال مستقیم و پایدار ایجاد خواهد شد.

 

طراحی سایت توسط فراکارانت